Direktlänk till inlägg 29 oktober 2008

Sicken jevvla da...

Av gaspode - 29 oktober 2008 17:30

Hade ju så stort pekat med hela handen åt Anthonia och gormat att hon baske mig skulle vara på plats 07.30 i morse för att hämta upp mig. I knew that would come back and bite me on the ass, som dom säger på andra sidan havet.


Nej, inte Östersjön.


Jag vaknade, tyckte jag kände mig oförskämt pigg och att det var oroväckande ljust ute. Kikade på mobilen....07.37. Kattsingen, tänkte jag nästan då. Ringer grannen, vi brukar ju göra det för att se till att ingen försover sig. Han svarar, pigg och nyter och talar om att nejdå, han är minsann uppe och har bestämt för sig att vi redan har pratat med varandra idag! Men så yr som han är på morgnarna så är jag inte förvånad=)


Jag har mao inte hört larmet (om det nu har ringt, jag har faktiskt mina tvivel hur illa det än låter) och grannen yrar. Ni hör ju, det var ju faktiskt inte mitt fel!


På med kläderna, i med matlådan i ryggsäcken, knixade till frisyren och gurglade lite munvatten och sen bar det iväg. Mitt i allt hinner Anthonia ringa och och undra va fan jag håller på med. Kan man fråga sig, men vi hann i alla fall i tid till jobbet och på lunchen fick jag även skjuts tillbaka för att hämta bilen med nya fräscha vinterdäck. Det var ganska bra timing faktiskt för veckans album (bortsett från Alderland då) måste bli:


Cornelis Vreeswijk - I elfte timmen


Nedan ser ni nämligen vad som hänt efter lunch...


//gaspode



 
 
CiCCi

CiCCi

31 oktober 2008 07:23

Oj sicken morgon. Inge kul att vakna så. Men ååååååå vad mysigt med snö. Här slog dom på stora trumman och varnade för snökaos, men allt som hittills kommit är regn, regn, blåst och regn. Så typiskt.

http://ciccilillstrumpa.blogspot.com

 
CiCCi

CiCCi

1 november 2008 08:43

Jag har utmanat dig på min blogg. Vet inte om du gillar det, men du är det iaf. Kram på dig

http://ciccilillstrumpa.blogspot.com

 
Ingen bild

BigM

1 november 2008 19:15

8år hann man bo i Norrland och sen flyttade jag söderut, så visst borde man vara beredd på snökaoset. Neeeej, inte då och jag vet inte ens var mina vinterdäck är. :( Det är kallt, halt och eländigt ute så det får bli en cognacstoddy nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards