Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av gaspode - 2 oktober 2008 22:17

Så sant som det är sagt. Jag hade ju lagt ner bingon för säsongen men idag tänkte jag att det nog är trevligare att sitta i en bil med två galanta damer än att sitta hemma i fesalokta och lyssna på brummet, så vi brummade ner på Centrum och vevade in lite kebab i kakhålet innan vi for upp på skidstadion.


Kallt blev det och alla längtade vi till paus när vi skulle trotsa samhället och vrida igång motorn och få lite värme. Var det slut på batteriet då eller? Ja, det var det. Blev till att frysa sig igenom hela kvällen och kabla igång Skodan när vi skulle hem, vilket inte var helt lätt. På nyare bilar ser det nämligen ut som nånting ur StarWars när man lyfter på huven. Efter lite micklande hittade vi batteripolerna på Skodan och på det andra fordonet satt det gömt i höjd med handskfacket bakom nån panel.


Ingenting vann vi heller.


Nu sitter jag här och är faktiskt ganska nöjd över att ha närmare 30 än 20 grader i lägenheten. Inget ont som inte har något gott med sig.


Statusen i badrummet är nästan oförändrad. Jag har blivit ombedd att lägga ut nyckel för att hantverkarna ska ta sig in, vilket jag nu ikväll finner ganska besynnerligt eftersom någon måste ha varit här inne idag utan att jag lagt ut någon nyckel. Dörren till badrummet var nämligen stängd (jag ställde den på vid gavel i morse för att det skulle "vädra runt lite") och skivorna som låg som en gångmatta på golvet stod lutade mot väggen.


Skiter nog i att lägga ut nyckel i fortsättningen också. Vill dom det får som baske mig höra av sig.


BigM - Underfundig är ett bra ord. Fungerar säkert som efternamn också om du funderar på att byta nån gång=)


Zeter - Hoppas det blir lika åt dig också när det är din tur. Svinhugg går igen heter det ju=)


//Renault-Vera

Av gaspode - 2 oktober 2008 13:16

Igår när jag kom hem funkade inte uppkopplingen, troligen pga branden i Sveg som går att läsa om på www.op.se


I badrummet intet nytt kan man säga. Den kalla och fuktiga jordkällardoften har dock övergått till en varm och lätt air av stillastående avlopp.


Man slipper ju frysa i alla fall.


//Renault-Vera

Ovido - Quiz & Flashcards