Alla inlägg under juni 2008

Av gaspode - 18 juni 2008 22:23

Är väl precis vad vi blev. Oftast skriver man ju "dom" vid förlust och "vi" vid vinst men man får väl bita i det sura äpplet. Sämre insats är längesen jag såg, måste väl vara när Healy gjorde som han ville. Jaja, det är över nu.


Handleden har jävlats hela dan igen men nu ikväll är stelheten och värken som bortblåst. Märkligt. Inte för att jag klagar men ändå.


Handlat har jag gjort. Lite impad av mig själv att jag kom ihåg alla ingridienser till nubberöran jag hittade i ICA-bladet. Fanns ingen Kavring dock men jag hittade nåt annat mörkt bröd som jag tror går lika bra. Blir nog lunch det på midsommarafton och en bra tutingskvätt finns det ju kvar ända sen i julas så det blir nog bra.


I morrn är det bingo också. Fröken Lämppa ser ju att vika sig för grupptrycket och pysa till Ljumskö eller vad det nu hette;-) så det blir nog inga roliga fingergubbar i bilen dessvärre. Bara för det ska jag dra in 12000 enbart för att retas!


Klockan är halv elva och jag borde nästan ut och gå en sväng men det känns lite för sent. Får kanske ta en sväng i morrn när man kommer hem och inte behöver kliva upp dan efter. Vi bestämmer det nu så får vi se hur jag gör.


APA!!!


//gaspode

Av gaspode - 15 juni 2008 10:23

Är det inte idag, men det är en bra låt av och med Kadesch Kadeng.


Förresten är det väl inte morgon heller, det är väl snarare förmiddag. Jag har varit uppe tidigare än vanligt, mest beroende på tilltugget till ölen. Jag ska bespara er detaljerna.


Jag vet inte vad jag ska dra till med för liknelse när det gäller matchen igår, ni får välja själva mellan äpplen, rönnbär eller strömming. Surt var det i alla fall. Nu blir det direkt avgörande mot Ryssland och jag tvivlar på att Zlatan spelar. Om man får önska så ser jag Anders Svensson som defensiv, Källström som offensiv, Ljungberg och Larsson på kanterna, så kan Henke och Elmander få spela på topp. Men det får man nog inte.


Kick-Off har det varit också, har lyckats snoka rätt på lite bilder på Facebook och om jag inte såg fel så var det Soppan och Linkan som vevade på varann. Jag är inte förvånad=) I övrigt har jag inte hört nå nyheter men vädret sög väl ganska skapligt så det kanske inte var nå roligt? Vad vet jag, jag satt ju hemma och var sur.


Lite så där "ta skeden dit man kommer" blev det igår också. Alpländerna delar ju på EM så jag tänkte att jag kan väl köpa lite inhemsk pilsner, om uttrycket tillåts, fast jag inte är på plats. Gör jag inte om. Den var inte bara inhemsk, den var hemsk också. Pfiff Moren och Gösser kan ni ju låta bli är ni snälla. Det var en lisa för smaklökarna att skölja ner dom med en Carlsberg.


Smaklök förresten? Vart kommer alla såna där ord ifrån? Gomsegel? Båtben?


Har du sett Herr Fontanell

bor strax norr om nacken

Fyllna till i förrgår kväll

slog sig hårt i backen



Och vem är egentligen den där Lisa?



//gaspode


Av gaspode - 14 juni 2008 11:22

Klassisk fråga, men idag får vi omformulera den lite, "Vem ska stoppa Holland?" Jädrar i min lilla låda! säger jag bara. "People passing by they would stop and say, oh my that little country boy could play" sjöng Chuck Berry när det begav sig, nästan så man kunde tro att det handlar om en holländare.


Idag är Spanien på tapeten och jag vet inte vad jag ska tro. Hade det inte blivit vinst mot Grekland hade jag satt en säker tvåa men nu helgarderar jag. Tippar jag med hjärtat så snavar ju Petter Hansson in en boll till=) men tippar jag med hjärnan så känns det nog mer som att Torres kommer bevisa att han inte skulle ha blivit utbytt...vi får väl se om det är Patrioten eller Dumhuvet som vinner=)


Öl och tilltugg är inhandlat, fy skråen vad det regnade när jag var ner och handlade. Nu har jag köpt köttfärs och soltorkade tomater också, tänkte veva ihop några biffar i morrn och kanske försöka komma ihåg ungefär hur mycket av varje pryl man häver i...


Nu byter vi ämne igen.


När man ska logga in här för att skiva ett inlägg så måste man ju varje gång knappa in 4 bokstäver, en liten sån där säkerhetsgrej. Idag var det "undv". Det är de fyra första bokstäverna i ordet "undvik". Skulle man ha tagit det som ett järtecken eller? Nääää...


Nu, tvättstuga


//gaspode



Av gaspode - 13 juni 2008 12:39

...som Bilbo kallade boken. Det funkade inge vidare det där med Bahnhofs bloggtjänst så vi återgår, för er som inte han läsa det sista.


Igår var det bingo, Snobben drog in 400 och Anthonia 200 om jag inte minns fel. Nu hade jag planer på att göra nån rolig ordvits med "slant" eftersom det kan betyda både pengar och det hon gjorde när hon hoppade ur badtunnan men jag orkar inte=)


Snobben påstod att maten inte var klar förrän kvart i sex men jag tror hon ljuger. Med tanke på hur mycket hon tjattrade i bilen så var det nog amfetaminkoket som inte var klart förrän då....fast fingergubben blev ju söt i alla fall!


Undrar om man skulle ha gjort nån nytta idag kanske? Köpa öl? Spanien i morrn och då tarvas nog en och annan pilsner för att lugna nerverna.


Jo...det lät som en bra ursäkt.


Hasta la Gösta!


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards