Alla inlägg under januari 2008

Av gaspode - 28 januari 2008 22:21

...kan man väl säga att jag är inne i nu rent bloggmässigt, men jag kommer tillbaka. No need to worry ol' BigM=)


//gaspode 

Av gaspode - 19 januari 2008 10:46

Januari är snart slut. Ganska skönt, den är tung den här. Efter semestern siktar man ju på jul där man (förhoppningsvis/ibland) får vara lite ledig, men efter nyåret så inser man ju hur långt det är till nästa semester och då blir januari lite av ett hatobjekt.


Helvete så tragiskt det där lät=)


Är igång med diskningen igen, just nu är det dock kaffepaus så jag passar på att skriva nån rad. Det har ju nu framkommit att Firma Moraeus/Cederhök skulle passa utmärkt i filmen om undertecknad. Nu är bara frågan vem som ska spela mig som liten?


AnS? Det är nog upp till dig att komma på nåt och ta en storslam!


Bilden på Kalle är tagen från http://www.kallemoraeus.com © Foto: Anita Moraeus




//gaspode

Av gaspode - 15 januari 2008 22:35

...och får väl bara hålla med. Kalle Moraeus vore ett ypperligt val, endera får han raka sig eller jag odla skägg, men som min farfars far brukade säga: (and no offence to Herr Moraeus) "Man ska inte odla i ansiktet, sånt som växer vilt i arslet".


Jo jag vet, jag har skrivit det en gång tidigare, men jag tycker uttrycket är så bra, lite schvung i det på nåt sätt=)


Idag fick jag ett paket i brevlåddan, innehållande en putell Azarro Silver Black. Luktegott alltså, inge brännvin. Jag har inte öppnat än så nån recension blir det inte men med tanke på produktbeskrivningen så....blir man kanske inge klokare eller vad säger menigheten?


Azzaro Silver Black Edt representerar två sidor av förförelse.


(Vore kanske nåt för Anthonia, hon skulle ju begära förförelse...reds.anm)


Silver står för spirit - en djärv, aldehydisk, grön och metallisk fruktig fräschör. En mix av bergamott, gröna äpplen, helional, koriander, enbär, kummin och cyclamen.


Black står för strength - en sexig, long-lasting wooty-amber basnot. Mix av vetiver, patchouli, cederträ, cypress, ambroxan och mysk.


Jaha? Och hur fan luktar ett hopkok av allt det där då? Helt omöjligt att veta, men om jag försöker visualisera det hela med hjälp av ingridienserna ovan så får jag en bild i huvet av en gammal uroxe som står och mumsar på en kryddad fruktsallad som nån tappat lite träbitar och en blomma i. Då har jag ändå utelämnat ambroxan som jag inte vet vad det är för nåt men låter som en färg och aldehydisk som låter som en synonym till panikångest.


Man kanske skulle slå till på ett par matchande kalsonger som kan ge vem som helst brytningsfel?


Beskrivning & Bild - Grooming


//gaspode

Av gaspode - 11 januari 2008 21:45

Fick en intressant kommentar på förra inlägget. Vem skulle spela mig? Har grunnat lite på det men kommer inte fram till något. Blir ju lite svårt också, måste ju till flera skådisar eftersom man ändrar utseende lite under årens lopp.


Vem jag skulle spela mot som liten är dock givet, Melinda Kinnaman som spelade Saga i "Mitt liv som hund". Jag minns att jag blev lite så där småkär som man kan bli när man är 11.


Fast mest kär var jag nog ändå i Meggie Cleary i Törnfåglarna, spelad av Sydney Penny. Jag reflekterade nog inte så mycket över det just då men så här i efterhand har man ju insett att flickorna påminner ganska mycket om varandra till utseendet. Det sägs ju att gentlemän föredrar blondiner och då får det nog vara så, jag har fortfarande samma smak i det avseendet.


Titelmelodin är fortfarande ett av världens vackraste stycken. Speciellt delen mellan 00.50-01.07


För nu vart jag ju leta upp det på Youtube bara för det.


Nog om detta, jag ger upp. Om Ni kommer på vem/vilka som bör spela undertecknad så är Ni välkomna att lämna en kommentar!


//gaspode



Av gaspode - 9 januari 2008 22:46

Känner mig så just nu. Eller känner mig som i ett sånt just nu, heter det kanske. "Så som i ett vacuum" hade filmen om mig hetat om salig Herr Bergman hade stått bakom kameran.


Det råder Kalla-feber i hela landet. Jag nöjer mig med tre ord. Jävlar i havet!


JVM är slut och själva det blev bittert. Slutet alltså. Men dom dängde Kanada och det är ingen som har gjort sen 2004. Inte illa pinkat alls.


På fredag kan man chatta med Herr Lundström. Han kommer att bli totalt överöst med frågor om eventuella nyförvärv. Frågan är om det redan kommer att vara klart med något/några sådana då? Annars lär det bli lite enahanda åt karln. Den som (har en) lever får se.


Veckans låt får bli: Stefan Sundström - Somna lycklig


//gaspode

Av gaspode - 5 januari 2008 09:49

Slas är död.


”Jag skrev en bok som hette ’Bönder’ som en hyllning till vårt lands bortrationaliserade eller rättare sagt utkonkurrerade småbönder. Sen skrev jag i slutet av sextiotalet 'Vem älskar Yngve Frej' som handlar om fyra gamla människor som fortfarande går kvar på sina ägor av ren kärlek till tjugofyra hektar skog och öppen jord.


Det kom sedan brev från läsare i varje landskap som precis visste var Bråten och Östentorp som jag kallar de små gårdarna låg. Och alla hade rätt. Gårdarna ligger där man i minnet kan placera dem, de av oss som vill minnas. Jag har anklagats för att som Stockholmare egentligen inte veta något om det gamla Bondesverige eller svenskt liv på landet över huvud taget. Att jag romantiserat några sommarlov. Att jag praktiskt taget hittat på ett eget Bondesverige som jag påstått mig ha bott i. Det finns bara ett svar på detta:


Far åt helvete!”


Stig Claesson

Ovido - Quiz & Flashcards