Alla inlägg under januari 2010

Av gaspode - 31 januari 2010 21:58

Ungefär så kan man sammanfatta den här helgen. I fredags anlände Rocky 17 med posten och även om det hysteriskt roliga har lugnat ner sig med åren så finns det alltid nånting i varje album som får mig att brista ut i hysteriskt asgarv. Martin Kellerman är ett geni, så enkelt är det.


Lördagen gick i plockandets tecken. Det plockades upp en pinal här, en där och jag kom på mig själv att ta upp en PET-flaska bara för att ställa tillbaka den på bordet igen. Då vet man att det är dags för en kaffeskvätt.


Idag har det lagats pannbiff med lök och potatismos så nu står ett gäng matlådor i kylen och gonar sig. Nydiskat är det också och på kvällskvisten kom Herr Wallin och hjälpte mig baxa aset på plats. Aset i fråga heter UPO Maxi8, väger 80 pannor och har tidigare ägts av Herr Dunerud. I skrivande stund har det körts en tomvända och den ser ut att centrifungera (!) bra och står även still när den gör det. Återstår väl att se när man smackar i lite kläder.


MissSmirnoff - Nej, men här inne hör jag inte dina avgrundsbröl i alla fall =)


Janni - Tack, tack. Det är ganska skönt att vara tillbaka igen.


Jenny - Jo, man var ju skapligt ringrostig men det blir väl bättre hoppas jag.


BigM - Du skulle ha beställt Vårrullader =)




-31,4° ute just nu. Det är ganska precis 13,4 grader kallare än i min frys.




//gaspode


Av gaspode - 29 januari 2010 23:32

Man hör ju ibland uttrycket "marknaden är mättad". När det gäller fläskfilé ser det dock ljust ut. I alla fall på mindre orter.


Ikväll har man "erbjudande" på två krogar här i byn, på det ena serveras planka och på det andra får man filén med pepparsås och potatisgratäng. En innovation utan like sett i relation till att bearnaisesåsen vanligtvis portioneras ut hinkvis. 


Eller är det kanske rent av konsumenterna som styr marknaden? Är vi så vansinnigt konservativa och enkelspåriga att vi vägrar prova nånting annat. Skulle lokalerna eka tomma om en bit prima fågel eller (Gud förbjude!)fisk plötsligt stod på menyn? 


När ska marknaden mättas på fläskfilé?



Grisen Skriker – Ett Tusen Punks


Fläsket brinner – Grismakt


Procol Harum – Bringing Home The Bacon



Häjkån Bäjkån



//gaspode

Av gaspode - 28 januari 2010 22:04

...sa dom i lumpen.


Jag har klarat av första badmintonpasset på århundraden, åtminstone känns det så i höger innanlår och skinka idag. Bollupplockarmusklerna sitter tydligen där.Jag har nämligen kommit fram till att det inte är själva spelet som får en att känna av musklerna, det är för att man plockar upp bollen från golvet så ofta=) 


Hur gick det då? Tja, Lennart hade värvat mig till Finnkampen men när det kliver ut en kille på plan på vars t-shirtrygg man kan läsa "Team Finland" så vet man liksom att man redan är slagen. Men kul var det. Förhoppningsvis har väl träningsvärken släppt till nästa onsdag då det är dags igen.


Idag har jag jobbat över och plockat lite mail, blev lite smått överraskad när Helena plötsligt stod där med dammsugarn i näven och sa hej=) Hade ju iof hört en dams ljuva stämma tidigare och varit säker på att det var den andra systern och tänkte då att det var värst så lik hon är Helena på rösten...så kan det gå.


Veckans tappade målföre


Det är inte ofta jag blir svarslös, men när en kompis på jobbet, låt oss kalla henne "Sandra" eftersom hon heter så, plötsligt häver ur sig att hon fastnat för en låt och skickar över en länk som man knappast väntat sig, så vet man inte riktigt vad man ska säga. Döm inte av titeln, det gjorde faktiskt inte jag, sen får hon tro vad hon vill!


Nuttin' But Stringz – Dance With My Father


AC/DC-Sandra? Amon Amarth-Sandra? Heja hårdrock!-Sandra?


Ibland blir man positivt överraskad.


//gaspode

Av gaspode - 26 januari 2010 22:46

...is what you wear, is what you are.


Mitt andra projekt står still och har så gjort ganska länge så jag tänkte att lite bloggning kanske kan få fart på inspirationen. Den som har en lever får se.


Jag är alltså här igen på regelbunden basis är det tänkt. 


Idag är jag dock på så konstigt humör så det blir nog inte så mycket mer för tillfället, men jag vill ta det tillfället som ändå är, i akt och dela med mig av en låt jag hittade igår och som gått på repeat i Spotify sen dess.


Enjoy


Bäst just nu:


Moneybrother – Just Another Part Of Me That Breaks Down


Jag har nynnat, visslat och hummat på den här hela dan.


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards