Alla inlägg under december 2007

Av gaspode - 31 december 2007 11:33

Ja va fan, lite annorlunda måste man ju vara.


Var det nån som såg Sverige - Kanada i JVM härom dagen? Inte? Nej men då får ni skylla er själva. Årets klart bästa match alla kategorier, mycket roligare än "vanliga" VM som spelas för ofta, har gått lite inflation i det hela. Idag är det match mot Tjeckien kl 14, bänka er gott folk!


Jag har spenderat senaste dagarna med att kika på hela River Cottage-serien och måste ju säga att jag är lite avis. Jag skulle helt klart kunna tänka mig en liten stuga vid en å. 



Nu, kaffe.



//gaspode 



Av gaspode - 27 december 2007 12:44

Hade tänkt skriva nåt men när jag väl loggat in och satt mig här så tog det stopp. Jag får nog koka kaffe först. Återkommer.


-----------------------


Så där ja. Har upptäckt orsaken till att det läcker ur perkulatorn. Filtret hade beckat igen så det rann väl inte igenom ordentligt innan man började hälla. Kanske borde diska den oftare. Jag ska bespara er detaljerna från filterrengörningen men låt mig bara säga att precis innan jag började så krävde situationen att jag vrålade: "I'M GOING IN!"


Då förstår ni.


Kaffet är inte klart heller men nu fick jag ju nåt att skriva om under tiden. "Jamen julen då?" undrar ni. Jodå, den har varit. Det blev drickning fredag, lördag och söndag innan jul så på julafton var man ju lite lagom mosig så det blev en vit julafton. På juldan provade man med öl och snaps till maten men hela kroppen sa ifrån så det fick räcka så. Har sagt det förut och säger det igen, jag börjar bli gammal.


Söndagen var dock riktigt trevlig. Ostindiekompaniet var ju här på besök så det blev öl, whiskey, pepparsalami, chilioliver och trippel i komedier.  


Har dragit på mig fett med tvätt dom här dagarna så vi ska nog botanisera lite i tvättstugan och se om det finns nån tid ledig.  Nu är kaffet klart också. Återkommer.


----------------------------------------


Så där ja.  Satiken vilken skillnad det blev, hade klarat mig med en skopa mindre tror jag=) Diskning är tydligen underskattat. Senare blir det nog biff med lök och vitlöksfräst potatis också. Är skapligt less på julmat just nu. National Treasure var längesen man såg så den ska jag nog slötitta på också, har för mig att den var rätt ok.



Rubriken tillägnar jag Anthonia. Vi får se om hon lyckas lista ut det.


//gaspode 



Av gaspode - 22 december 2007 00:05

...hade jag tänkt regga när jag kom hem.


För er som inte förstår supportslangen så hade jag helt enkelt tänkt fyllna te. Gick så där. Jag tutade i mig en halv pizza från Centrum sen försökte jag dricka pilsner. Man blir ganska mätt av en halv pizza. Provade skynda på det hela med lite whiskey och i skrivande stund är jag väl lite salongs. Kanske lika bra det.


Varför blir musik så mycket bättre när man har druckit? Eller man kanske hellre ska fråga sig varför man tycker att det är så? Fan vet men jag har suttit och skrålat halva kvällen här. Passar perfa det.


Julklappen från klienten slog ju alla rekord. Räknar man på marknadsvärde så har dom ju hystat ut säkert 100.000 Imponerad jag är, sa Yoda och Maggan.


Funderade nu på om jag skulle ta ett kort på så ni får se hur jag ser ut när jag skriver det här, men kom på att så illa vill jag fan ingen. Jag ser ju bara trött och vresig ut på fyllan och det betackar ni säkert er för. Jag tror det går rätt bra att stava i alla fall, har ett otäckt flyt i fingrarna just nu.


Sicken nostalgitripp jag fick när jag skrev det då. I åttonde klass stod nämligen maskinskrivning på schemat på Lorensbergaskolan. Har för mig att vår lärare hette...äh, man kanske inte ska namedroppa i en blogg när jag tänker efter. Hur som haver så hade vi ju inte några datorer utan elektriska skrivmaskiner. Allt gick ju hur bra som helst ända tills man plockade fram "skärmar" som satt över tangenterna som man liksom skulle stoppa fingrarna under så att man inte skulle se var man hade grisfingrarna. Allt för att lära sig rätt fingersättning. Jag minns att jag tänkte något i stil med att "det här kommer jag aldrig någonsin att lära mig".


18 år senare sitter jag här och stirrar på skärmen och fingrarna rör sig mer eller mindre av sig själva. Om det är rätt fingersättning enligt regelboken har jag inte en aning om, men jag kan skriva hela den här bloggen utan att titta på tangentbordet en enda gång. Detta har växt fram under dryga 9 år som supporttekniker och jag har nog egentligen aldrig reflekterat över det hela. Jag minns inte ens när jag skrev mina första loggar och hur det kändes då. Tog det lång tid? Tittade jag på tangentbordet? Antagligen...


Nu börjar jag domna av lite i läpparna, ett säkert tecken på att jag är berusad. Bara så ni vet.


På söndag är det El Classico. För er som inte vet är det Barcelona - Real Madrid, eller tvärtom, inte säker. Jag skiter i vilket också för grisarna sänder den på TV4 Sport och den har man ju....jo säkert. Allt bra ska dom ta betalt för...dom jävlarna!


På söndag blir det öldrickning med Orientexpressen. Ska bli kul. Så länge han ger fan i toan!


Puss.


//gaspode

Av gaspode - 19 december 2007 21:55

Jag skrev ju här nån gång att det skulle bli bättring på det där med att bara blogga på helgerna. Nu är det ju onsdag så då får jag väl skriva nåt.


Jag har provat doftljusen. Luktar inte så mycket men brinner fan så dåligt, skulle man väl kunna sammanfatta det hela med. Men nu har jag ju provat i alla fall.


Tog ett par skivor pepparsalami här ikväll, den är vass alltså. Blir nog perfa tll pilsnern. Lite chilioliver ska inhandlas också.


Nej, jag har ingen inspiration, nu får det baske mig bli fredag!


//gaspode 

Av gaspode - 16 december 2007 22:05

Uttalas med ett tjockt l-ljud. Samma som vi dalmasar använder när vi säger "mjölk".


Upptäckte just att jag har bloggat Satan den här helgen (Jo, Satan är ett egennamn och skrivs med stor bokstav). Jag vart titta tillbaka lite och kolla vad jag har skrivit och inte skrivit, men vi kör väl en liten summering av helgen då:


Städning - klart, bara lite småplock kvar som knappt kan kallas städning=)

Julmat - klart, bara pilsnern kvar.

Stafettittning - klart, sket sig.


Jag fick förresten tag i värmeljus med kaffedoft också, lite hemtrevligt så där. Ja, i teorin i alla fall, jag har inte provat dom än. Skapligt yr var jag idag också när vi var ner och handlade, först tyckte jag det var väldigt lite folk på ICA för att vara lördag men det berodde ju på att det var söndag, som grannen snällt upplyste mig om. När vi sen skulle hem höll jag på att svänga in på en parkering till ett företag istället för ut på vägen. Vissa dagar skulle man bara hålla sig i soffan.


BigMAC - Killen som gjort vinjettmusiken heter Bengt Ernryd.


Nehej, nya friska tag i morrn, då spurtar vi mot helgen!


Vi tar en bild av soffbordet också, nån som vill vara med och mysa?


//gaspode



Av gaspode - 16 december 2007 18:43

Badrummet kvar, tänk att det alltid blir kvar till sist, förstår inte varför. Inte tar det lång tid heller men ändå gruvar jag mig. Satt till och med och försökte lura mig själv med att "jag kanske skulle spara det till nästa helg, då känns det ju ännu fräschare över jul?"


Ja, Ni hör ju....tur att man inte försöker sluta knarka eller nåt, hade ju gått käpprätt det.


Köket är klart i alla fall! Häpp! Skulle väl ha kånkat ut monitoråbäket också men jag vet inte om jag har så stor lust att ställa den i förådet över vintern heller. Kanske får göra lite plats i garderoben.


Nej nu jävlar....in med en snus och lite mental träning, kl 19 åker vi!


//gaspode 

Av gaspode - 16 december 2007 10:13

...är en bra låt, även på en söndag.


Kylan håller i sig, det skulle bli runt -5 den här helgen men det har väl legat runt -15. Som vanligt. Ingen av väderprognoserna för södra Norrland verkar gälla Sveg. Jaja, det finns ju vantar.


Klev upp ca 8.20 idag, snöt mig, kissade, la in en snus och tittade på Family Guy. Diskat lite har jag gjort också, ska ta resten när jag har varit på byn en sväng, tänkte införskaffa julmaten idag och göra en sväng på Dollarstore också, sen är det nog fan bara pilsnern kvar tror jag och den tar vi till veckan.


Stafett kl 14.10 idag, får icke missas. Åt tyskorna är nog inget att göra men både Anna-Maria Nilsson och Helena Jonsson ser ju ut att vara i bra form så det kan ju bli riktigt skoj, en pallplats är nog inte omöjligt.


Nu ska jag snart ringa grannen, han skulle med ner på byn, få se om han sover.


//gaspode

Av gaspode - 15 december 2007 16:50

...sa bonden när skithuset brann!


Golven är dammsugade...dammsugda....dammsögda? Att dammsuga, igår dammsög jag och jag har....dammsögit...dammsugt?


Skit samma, det sög fett å damma! *Rappar lite här*


Nu är det bara resten kvar. Råstedt den gamla gårdaren skulle ju prompt ha kaffe så man vart ta en paus och sen orkade jag inte igång riktigt igen, men nu har jag fått i mig lite mer mat och kaffe så det kanske svir åt badrummet också när man ändå är igång. Tror jag ska gå ut med lite returpapper också.


Jodå, golven är törkta också.


Torka - törk - turkit 


Nu ska jag ha en snus.


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards