Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Smärta är bara en högre form av njutning...

Av gaspode - 28 januari 2010 22:04

...sa dom i lumpen.


Jag har klarat av första badmintonpasset på århundraden, åtminstone känns det så i höger innanlår och skinka idag. Bollupplockarmusklerna sitter tydligen där.Jag har nämligen kommit fram till att det inte är själva spelet som får en att känna av musklerna, det är för att man plockar upp bollen från golvet så ofta=) 


Hur gick det då? Tja, Lennart hade värvat mig till Finnkampen men när det kliver ut en kille på plan på vars t-shirtrygg man kan läsa "Team Finland" så vet man liksom att man redan är slagen. Men kul var det. Förhoppningsvis har väl träningsvärken släppt till nästa onsdag då det är dags igen.


Idag har jag jobbat över och plockat lite mail, blev lite smått överraskad när Helena plötsligt stod där med dammsugarn i näven och sa hej=) Hade ju iof hört en dams ljuva stämma tidigare och varit säker på att det var den andra systern och tänkte då att det var värst så lik hon är Helena på rösten...så kan det gå.


Veckans tappade målföre


Det är inte ofta jag blir svarslös, men när en kompis på jobbet, låt oss kalla henne "Sandra" eftersom hon heter så, plötsligt häver ur sig att hon fastnat för en låt och skickar över en länk som man knappast väntat sig, så vet man inte riktigt vad man ska säga. Döm inte av titeln, det gjorde faktiskt inte jag, sen får hon tro vad hon vill!


Nuttin' But Stringz – Dance With My Father


AC/DC-Sandra? Amon Amarth-Sandra? Heja hårdrock!-Sandra?


Ibland blir man positivt överraskad.


//gaspode

 
 
Ingen bild

Jenny

28 januari 2010 22:31

Du får väl se till att träffa bollen lite oftare då...så slipper det göra så ont i bollupplockarmuskeln. Kul att du kommit igång med det. Det skulle jag tycka var skoj oxå...att spela lite bad mint on!

 
Janni

Janni

29 januari 2010 12:43

Jag gillar att du kommit tillbaka Olle! ;)

http://www.jannili.blogspot.com

 
MissSmirnoff

MissSmirnoff

29 januari 2010 18:10

Ja det är ofta du blir överraskad av mig, men dock inte positivt, så detta tar jag åt mig ska du veta! :)

http://anthoniaberg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards