Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av gaspode - 11 oktober 2008 21:56

Jag har ju haft en ganska positiv inställning till det här med renoveringen, om jag får säga det själv i alla fall. Nytt, fräscht badrum är ju liksom inte fel. Det gör mig heller inte så jädrans mycket att behöva duscha på jobbet och uträtta annat någon annanstans än hemma, men nu börjar ljudet från fläkten ta ut sin rätt.


Vardagarna är inget större problem, det är ju inte så många timmar man är hemma förrän man ska gå och kojsa och ljudet har en viss sövande effekt så inga problem där. Förra helgen tyckte jag att det var lite så där. Idag var det ganska ok när jag klev upp, men konstigt nog tycks volymen accumulera ju längre dagen går.


Jag hade här i veckan planer på att dra ur kontakten på dagarna här under helgen men sen tänkte jag att om den nu får surra och gå så mycket det bara är möjligt så lär det väl bli torrt fortare också, så jag gnäller av mig lite istället.


"I kyrkomöte har jag aldrig varit" precis som Liikavaara-Frans, men nu är man nästan sugen på att be den där högre makten om att det ska vara fläktlöst när man kommer hem på måndag.


När Fan blir gammal, blir han religiös.


BigM - Taxfri? Fattas bara att dom skulle ställa in en hund också...men jag kanske kan ställa mig där inne och dricka en pilsner? Det är nog det närmaste Färjan vi kommer, för på väggarna blir det tapeter, inte färj=)


//Renault-Vera


PS. Pirayor i alla ära, men rönnbärsätande fåglar är inte att leka med dom heller. Dom sopade rent två trän ute på gårn här på bara några timmar. DS.

Ovido - Quiz & Flashcards