Direktlänk till inlägg 19 december 2009

En liten julhistoria kan man ju bjuda på i alla fall.

Av gaspode - 19 december 2009 17:27

Jaha, det var ju ett tag sedan, men jag tänkte bjuda på...mig själv faktiskt så här till jul. Jag har nämligen gjort mitt livs affär.


Fick för mig att jag skulle beställa ett par militärbrallor från ett företag som jag haft som favorit i browsern länge men aldrig köpt nåt från. Har man bukomfång och benlängd påminnande om Guran i Fantomen så är det ju sällan nån sån där ordinär storlek passar, men jag chansade. På sidan stod att Postens avgifter tillkommer men icke mer detaljerat än så. Jag tänkte för mig själv att ett par brallor kan ju inte kosta så många kronor att skicka och slängde i ett par skosnören till kängorna också.


Bralla - 159 kr

Snöre - 20 kr

Summa - 179 kr


Dröm om min förvåning när ordersedeln dimper ner i brevlådan och jag krävs på 320 Svenska Riksdaler! Det är 141 kr i frakt. Vid närmare översyn visar det sig att det är skickat med bussgods. Inser genast att man nog inte ska ta nånting för givet när man handlar på postorder. "Sent ska syndarn slakna", som Eklund brukar säga.


Jag löser ut brallorna när dom kommer och som ovan nämnts passar dom naturligtvis inte. Jag mailar tillbaka och ber att få returnera byxorna och ber om lite instruktioner. Dessa kommer omgående så servicen på så sätt kan man ju inte klaga på.


Billigaste sättet att returnera visar sig vara via skrymmande brev som kostar 78 kr och dessutom är oförsäkrat och saknar kollinummer. Jag har till dags dato således lagt ut 398 kr och hoppas få tillbaka i alla fall 159 av dessa.


Det kändes ju ganska surt men när jag tänkte efter och började räkna lite så kunde jag ändå inte låta bli att skratta lite, för om Gud vill och dona hal och jag får tillbaka mina 159 kr så har jag betalat 239 kr för ett par skosnören!



Så kan det gå.



Bäst just nu:


Tom Petty and The Heartbreakers – Listen To Her Heart





Veckans Det-trodde-ni-fan-inte-om-mig-och-inte-jag-heller:


Madonna – Revolver - feat. Lil Wayne





God jul på er.


//gaspode

 
 
Ingen bild

BigM

19 december 2009 21:45

Welcome back! Har du räknat ut meterpriset på skosnörena?

 
Ingen bild

eklund

20 december 2009 00:07

jaha så du hade tänkt att klä upp dig lite, nu när det snart vankas fint främmande om ett par veckor

 
Ingen bild

K-M

22 december 2009 12:05

äntligen äru tebaks, å de med bravur:) istället för att göra smycken så har jag svullat i en kopp choklad (lyxvariant med kakao,socker å grädde) å en nybakad bulle. oj så mätt jag blev, va ska jag nu hitta på? städa? nä!, göra glögg? nä! griljera skinka? nä! fixa julisar?nä, stansa lite smycken? nä! mysa med bebben i soffan? JAAAAAAAAAAAAAAA!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards