Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av gaspode - 19 oktober 2008 15:41

Man ska ha lite tur ibland. Eller vad man nu ska kalla det.


På väg ut till tvättstugan hamnar jag i samspråk med hantverkarn. Han bor ju här på hörnet. Han undrar hur det har gått och jag talar om att matta och tapet är på plats. Jamen va fint, tycker han, då ordnar vi resten i morrn (jag tror dock inte dom hinner få klart ALLT i morrn).


Jag går upp i tvättstugan och när jag kommer tillbaka är han fortfarande kvar så vi språkar lite till och innan vi skiljs åt så säger han "Ja du skulle ha in badkaret igen?" Nej för söte fan! replikerar jag, jag ska inte ha nåt badkar! "Jasså? Nähä? Ja då lär vi ta ut en sån här 90-graders duschstång och så blir det ju en annan blandare. Då var det tur att jag frågade!"


Ja, vad hade hänt om han inte hade frågat? Då hade jag antaligen kommit hem och fått se ett badkar ståendes där och en blandare i samma höjd. Hade inte varit så skoj. Han frågade ju söndan innan dom började riva men det är ju en månad sen idag så det är väl lätt att glömma bort kanske.


Det ska gå bra ibland också.


Tvätten är i det närmaste klar. Morgonrocken och duschdraperiet hänger i torkrummet. Det stod handtvätt på lappen på draperiet men jag är en tuff kille så jag kör i maskin.


Handlat har jag gjort också, fick tag i tammefan allt jag skulle, till och med nya handukshängare fast det blev på ICA, tänkte nästan höra med hantverkarn om han kunde vara lite snäll och skruva dit dom, annars sätter dom ju dit den gamla och inte för att vara petig men den har nog egentligen gjort sitt, även om den fortfarande funkar, så att säga.


Får strunta i kupévärmaren, står så mycket bröta i förrådet nu så dom får nog kånka in det först innan man kommer åt nåt annat där.


Ättämiddäskaffe, ja tack.


//Renault-Vera (handlade ju om badrummet...lite)

Av gaspode - 19 oktober 2008 08:37

...unga människor kan sova men vill inte, gamla människor vill sova men kan inte.


Släckte väl lyset runt 23.15 eller nåt sånt. Vaknade 01.15 första gången, sen var det ungefär likadant natten igenom. 07.45 ger man slaget förlorat och kliver upp. Man har ju liksom ingen lust att ställa sig och diska eller slamra med kastruller och dra igång fläkten den här tiden heller, när man vet att grannarna antaligen ligger och trynar, men jag tänkte i alla fall försöka få följande gjort idag:


Tvätta

Laga matlåda

Diska

Besöka Dollar och ICA

Sätta i kupévärmaren och skruva i innertaket till solluckan


För en redig pöjk är ju det gjort på nån timme men för en som sovit dåligt kommer det säkert att ta hela dan.


Dessutom är jag av naturen ganska lat.


Nu ska jag ha kaffe.


//gaspode - en gång till.

Ovido - Quiz & Flashcards