Alla inlägg under november 2007

Av gaspode - 28 november 2007 11:54

Jag behöver hjälp att förstå. Det händer inte ofta men nu vill jag baske mig ha svar: Varför, varför, går ni damer alltid på toaletten i par?


Comments needed!



//gaspode

Av gaspode - 25 november 2007 12:46

Av gaspode - 24 november 2007 16:21

Idag hade jag tvättstugan kl 7, brukar väl inte vara några större problem men idag var jag tröttare än den där dvärgen ni vet. Kom inte ut i tvättstugan förrän kl 10, kände att jag vart vicka i mig lite kaffe först, annars hade jag gått vilse.


Missade längdpremiären, Kalla blev trea och det är baske mig inte kattskit, vad månde bliva? som tidningarna skrev för några decennier sedan.


Tacos till lunch (mumma) innan jag for på Södra och kikade på Sveg-Ånge. Publikvänligt värre då spänningen var tät i hallen. Första perioden spelade Sveg stabilt och ledde rättvist med 2-0. I andra tappar man konceptet totalt och det är nog mer tur än skicklighet att man leder med 3-2 inför sista.


Här går Sveg ifrån till 5-2 och det ser bitvis riktigt bra ut, men sen drällde nån bort konceptet igen och Ånge går ikapp till 5-5 med mindre än två minuter kvar. Ni hör ju själv, sicken jevvla nagelbitare! Sveg lyckas efter en fin kombination dunka in 6-5 och jublet i hallen vet inga gränser! Direkt på tekningen efter vevar man in 7-5 av bara farten och då återstår endast 20 sek. Saken är klar.


Fan man skulle ha blivit journalist=)


Att man sen ger upp sin plats i insläppet till Linda som FÅR vinstlotten av nån Bräckebo som vart åka hem, det får man väl bara ta;-)


Framåt aftonen blir det trivselkväll hos Jojje, nån stilla drink och lite sällskapsspel ser ut att stå på menyn. Brukar aldrig vara fel. 



//gaspode


Av gaspode - 21 november 2007 22:28

Det brukar ju heta så, "vi" vid vinst och "dom" vid förlust. Det var väl inte den bästa match jag sett och hade nog varit bättre om dom inte hade evisats med att ha med den där jävla Bosse Pettersson eller vad karln nu heter. Han hatar Kim Källström ända tills killen gör nåt bra, då letar han upp ett nytt hatobjekt, ikväll blev det Majstorovic. Nej tacka vet jag Glenn!


Jag skulle aldrig regga mig på Facebook. Det sket sig. Jag skulle aldrig nånsin köpa en vibrerande rakhyvel. Det sket sig också. Undrar om jag har nån sån här midlife crisis? Hur som helst så ångrar jag inget av det, Facebook är faktiskt rätt lämpligt om man vill hålla lite kontakt med gamla klasskamrater som man liksom ändå aldrig ringer till, eller såna som bor utomlands eller nåt. Rakhyveln var faktiskt hur bra som helst, hade jag kanske inte riktigt trott. Synd att bladen är så attans dyra.


Nu blir det inte mer ikväll, men jag avslutar med ett Chandler-citat:


"Can you BE more stupid???"


Jag tror att Anthonia och hennes båsgrannes flickväns brorsa förstår vem som åsyftas;-)


//gaspode



Av gaspode - 18 november 2007 10:45

Är inte så dumt. Eller ritualer föresten, det kanske bara är vanor? Hur som helst så äter jag av någon anledning bara frukost på helgerna. Antagligen för att jag är så aptrött på vardagarna så jag släpar mig ur sängen i lagom tid för att hinna borsta gaddarna och duscha innan det är dax att fara på jobbet.


Man borde nog försöka ändra på det lite.


Har tydligen blivit en ritual att jag bara bloggar på helgerna numera, antagligen för att jag känner mig som en påse blöt kattsand när jag kommer hem efter jobbet.


Man borde nog försöka ändra på det lite.


Igår glömde jag av tvättstugan. Helt och hållet, fanns inte en tanke i skallen förrän typ kl 18 och då var det ju lite sent. Tror jag överlever ändå faktiskt men lite skrämmande var det allt. 


Senare björd Soppan på Kanal9,  pilsner och chips. Jag vet inte vad man ska säga riktigt. Sverige gjorde väl kanske inte någon direkt dålig match tycker jag, det var nog bara så att Spanien var typ 4 gånger bättre. Nån fylltratt fick tydligen för sig att Sverige vunnit bollinnehavet också, men det är nog bara han som förstår. Fördelen är väl att det blir en lite spännande match på onsdag också, så där lite lagom Svensson-spännande. Lettland ska ju inte vara några problem och Nordirland möter Spanien borta, på papperet är det ju solklart men....man vet ju aldrig.


Svenska Spel har börjat med bolagsspel! Skoj skoj! Det var ganska snabbt gjort att dra ihop lite folk så nu blir det Peppe, Fahlan, Soppan och undertecknad som ska fösöka spela hem storkovan. Vi börjar till helgen. Jag har till och med skrivit stadgar för bolaget, helvete så seriös man kan vara. 


Nu ska jag vicka i mig lite mer kaffe, bröta in en snus och sen får vi se vart vinden bär mig.


Vad fan är en "kova" förresten?


//gaspode 



Av gaspode - 11 november 2007 12:48

...det blev 4 rätt på Lotto också så 358 kr slutade vinsten på. Nya friska tag nästa lördag.


Så busskuren står vid Glaningen? Det var som håken! Kanske måste göra en sväng förbi där nån gång då och insupa barndomens ljuva minnen.


Idag klev jag upp 8.30 och laddade ner mig i soffan framför "Family Guy", sen blev det lite hushållsbestyr, lite smått imponerad av mig själv faktiskt. Jag har även ett blogginlägg på gång som jag har funderat över ett tag, men jag måste nog knåpa lite mer på det innan publicering, vi får se om jag hinner idag.


Nu ska jag torka disk, sen ska jag duscha, men vi tar en rolig bild först!


//gaspode

Av gaspode - 10 november 2007 18:54

Är en låt med Nationalteatern som man får lite såna där nostalgiska minnen av. Nostalgi är ju nåt man har rätt att ägna sig åt när man har passerat 30-strecket. Man är liksom inte ung längre.


Härom dan så kom jag att tänka på busskuren nere i byn, den på Konsumsidan så att säga. Har inte tänkt på om det är samma kur än eller om dom har satt upp en ny, men jag antar att den är ommålad i alla fall om det nu skulle vara samma.


Utsidan var Faluröd men insidan var omålad, däremot stod en hel del andra intressanta saker att läsa, såsom svordomar, könsord, (naturligtvis) sympatier för idrottsklubbar och även den mening som etsat sig fast i mitt minne för evigt:


"Det ligger en öl under missionshuset om nån vill ha!"


Jag vet inte om någon någonsin har undersökt sanningshalten i påståendet men det skulle faktiskt vara lite roligt att veta.


Lördag betyder annars tvättdag, så även denna vecka. Plättar med hjortronsylt har jag också smackat i mig. Jävla Lars som frestar en på det där viset=)


Lite pirr i magen blev det här på kvällskvisten när prognosen på Topptipset stod på ca 4000 svenska riksdaler men det visade sig att det bara blir 336 om Liverpool vinner. Iof så går jag i så fall plus ändå, men man kom liksom av sig lite. Fördelen är att man inte blir lika besviken om man spricker=) Det återstår att se.


//gaspode 






Av gaspode - 4 november 2007 14:56

Har jag varit idag. När jag en gång i världen stoppade i hårddisken så trodde jag ju att 10 Gb skulle räcka som fan för operativ och de eventuella program man skulle installera. Idag upptäckte jag att det var för lite plats för att köra en Digidoc (jävligt internt) så jag hittade på nåt program där man kunde skyffla över lite ledigt utrymme från de andra partitionerna och till slut gick det bra. Tog typ 1½ timme och när hinken bootade upp igen så saknades en hel partition på 86 Gb, då blev man lite fisnödig, men den kom tillbaka efter en omstart.


Annars då? Fredagen bjöd i vanlig ordning inte på några större utsvävningar, lördagen på tvätteri och lite drink hos grannen. Undertecknad gick hem och la sig när resten av entouraget drog iväg på Folkan. Har en känsla av att jag är den som mår bäst idag. Grannen blev bra på röken=)


Idag har jag, förutom paritioneringen, lagat matlåda och svurit över att jag inte fick äta frukost till "Alla älskar Raymond" det är ju Hallogen så det var nåt annat på 3:an.


Vi tar en rolig bild idag också.


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards