Direktlänk till inlägg 30 augusti 2007

Ja tänk....

Av gaspode - 30 augusti 2007 21:15

...om ändå Celtic och Atalanta hade kunnat sparka varsin boll till i nät igår kväll, då hade man varit några hundralappar rikare, men icke. Man är väl född under fel stjärna, som farmor brukade säga.


Happ. Sen då? Luften har gått ur mig lite sen gårdagen så jag har lite idétorka. Jag tänker inte skriva nåt mer om det, jag kan nog ändå inte sätta ord på mina känslor. Bra så.


Helgen är ju uppbokad. Kajsa hoppar (får vi väl tro) final på söndag, fågel, fisk eller pannkaka? Återstår att se. När VM väl är över tror jag att jag måste ta och se om Shogun och framför allt Band of Brothers. Den sistnämnda är nog det bästa jag sett och Shogun var ju bäst i världen när man var liten, även om det bara är halshuggningen och fiskrenset som har satt sig på hjärnan. Dags att omvärdera lite.


Fick låna ett Finn & Fiffi-album av Mats. Nostalgi!!! Dessutom precis lika bra som jag minns. Lite barnsligt kan tyckas, men det står jag så gärna för.


Happ. Då har vi avhandlat spel, VM, film och litteratur. Vissa kanske protesterar över att jag räknar serier till litteratur så vi klämmer väl i med nånting mer då som kan räknas in i epitetet.


Det sker ju med jämna mellanrum omröstningar där man ska välja ut svenskans vackraste ord, ni vet, kvällssol, dagsmeja, sommardag, havsbris och sånt där. I den frågan har jag inte någon bestämd uppfattning, men när det gäller Sveriges vackraste pseudonym så finns däremot en klart lysande stjärna. Levi Rickson (1868-1967) författare, konstnär och journalist på Nerikes Allehanda, mer känd som


Jeremias i Tröstlösa.


Vackrare än så blir det inte.


//gaspode

 
 
Ingen bild

Jimpa

1 september 2007 19:04

Fan Olle man kan ju tro att du är beroende av friidrott? Själv måste man ju jobba över både direktsändningarna och eftersändningarna. Men det spelar ingen roll för snart börjar ishockeysäsongen!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards