Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av gaspode - 7 augusti 2007 23:27

...men jag har inte orkat. Magen (eller "skrinet" som Hoa Hoa säger) kastade in handduken i torsdags så man har väl inte varit på topp. Rullboresan b lev inställd, men det blev dock en väldigt trevlig kväll hos Jojje på lördagen, höll mig dock ganska lugn med tanke på ovanstående.


Det blev hemlagad pizza vilket var gott satan och så hade Isabell gjort en After Eight-kaka som var rent himmelsk, vi var nog alla överens om att enda minuset var att den var så mäktig så vi inte orkade äta så mycket som vi skulle ha velat, men värre kan man ju ha det!


Spel blev det naturligtvis också, Isabell, Hillborg och undertecknad mot Peppe och Jojje, eller "Buttplug & Robin" om man nu så vill;-) Resultaten för kvällen var väl inte riktigt rättvisa då det var ojämnt antal deltagare men aftonens värd tog nog ändå hem alla stilpoäng med spontana idéer som "Lilla Adolf" och 34 olika kreationer för "krater" som alla var nästan rätt=)


En får tacke för kost, logi och gemenskap!


Nu har jag kikat på DN-galan, Blanka Vlasic ser ju grymt stark ut, 2.07 och världrekordet är nog inte långt borta, jag tror dock inte att hon tar det i Osaka, vinner hon så lär det nog bli som för Bergqvist, svårt att ladda om, men det är ju bara vad jag tror, vad fan vet jag egentligen?=) Jeremy Wariner är nog även han en självskriven guldmedaljör på 400, synd att inte Wissman kom till start.


Det klart roligaste var nog ändå att Sanna Kallur spöade Michelle Perry, riktigt kanonlopp hon fick på, kan hon toppa formen ytterligare så kan det bli riktigt skoj det här, tror nog att Fröken Perrys självförtroende fick sig en knäck, såg så ut.


Jag fick även en nostalgitripp Grand Prix igår kväll, hur Mats och jag kom in på det vet jag inte, men vi började diskutera gamla tecknade serier, såna i bok/tidningsform alltså och plötsligt dök Finn & Fiffi upp i konversationen. Jösses! Putte hade ju ett helt gäng såna som jag läste med sällan skådad iver. Tror nästan jag måste vifta lite med pluskan framför näsan på honom och höra om han har samligen kvar=) Annars får man väl botanisera på nätet och se, det finns ju på Tradera men jag är lite avvaktande till auktioner, i alla fall än så länge.


Om nån som läser det här skulle råka sitta och ruva på några album så är jag spekulant! 


Nu är det läggdax!


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards