Alla inlägg den 19 augusti 2007

Av gaspode - 19 augusti 2007 10:23

Heter det i Tyskland. Undrar varför jag läste tyska i 6 år? Jag tror aldrig jag kommer att glömma prepositionerna som styr ackusativ, men va fan har jag för nytta av det mitt i Bremen när jag vill ha tag i en bilverkstad? Hade jag inte haft större nytta av att komma ihåg fraser som "Ursäkta, men finns det någon *valfritt ord* i närheten?" istället för att vråla "Dursch! Für! Gegen! Ohne! Um!" år ut och år in? Jag minns ju knappt vad orden i sig betyder längre, men rabbla dom, det kan jag. Det pratas för lite på språklektionerna, det är min åsikt.


Fotboll var det ja.


Idag tänker jag bänka mig hos Fahlan, vi får se om Peppe hänger på också. Husvärden själv kanske inte närvarar de första timmarna men det är ju inte honom vi tycker om utan hans kanalutbud (puss!). Manchesterderbyt är ju skapligt upphaussat efter Svennis "triumfer" som det heter i bladet. Det vore ju faktiskt lite roligt att se United torska på ett fullsatt City of Manchester Stadium. Det går ju in dryga 47 tusen så det kan ju bli lite liv. Efter det börjar Liverpool - Chelsea vilket också kan bli riktigt roligt! En sån dá!


Jag har spelat på alla möjliga och omöjliga resultat; City vinner med 2-0 och Elano gör sista målet, City vinner med 1-0 och Bianchi gör enda målet, Tre Kronor vinner med 8-0 och Björn Ferry gör självmål och allt vad det nu var. Vi får väl se om nån av dom går in.


"Durschfall" betyder rännskita förresten. Om det styr ackusativ låter jag vara osagt.


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards