Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

Man kan inte annat än imponeras!

Av gaspode - 25 augusti 2007 16:18

När drivkraften inte längre är att vinna VM-guld utan att slå sitt personliga rekord, ja det säger väl en hel del det. 4 årsbästa av 4 möjliga varav ett pers och ett tangerat. Tjavars, få la duga. Jag har svårt att se att den "riktiga" höjdfinalen kommer att vara lika spännande. I alla fall inte med svenska ögon. Men jag hoppas naturligtvis att jag har fel.


Powell vs Gay är ju annars dagens höjdpunkt i morrn. Nu heter jag varken Juhlin eller Gärderud men jag håller Powell som favorit, han ser otäckt grym ut.


Annars då? Jodå, nytvättade kläder på tork och nykokt kaffe i muggen, dörrn på vid gavel och fint väder. Värre kan man ha det. Lön har man fått och betalat räkningarna har man gjort. Blev faktiskt en slant över också, inte så dumt.


DollarStore har äntligen slagit upp portarna i Sveg. Nu kan man pröjsa 40 riksdaler för tre tandkrämstuber och två schampobuteljer istället för 140 på ICA. Bra skit. Herr Jonsson skriver, i ett anspråkslöst försök att inte verka så nyfiken som han egentligen är, att han var ner "vid 10-tiden". Vi som känner honom väl vet att det betyder uppstigning kl 7, rejäl frukost, stretchning som fan och armbågsvässning bara för att kunna hänga på låset och vara en av dom absolut första innanför dörrarna. Bara för sakens skull.


Tycker ni att jag verkar lite bitsk och tror att jag kanske överdriver en smula? Då vill jag bara berätta att jag fortfarande inte förlåtit honom för att han la på i örat på mig bara för att han fick se en räv! Då ska man bara ha!


Okej, där kanske jag överdrev lite;-)


//gaspode





 
 
Ingen bild

Jimpa

25 augusti 2007 21:19

Själv sitter man i soffan med sonen och växlar mellan fotboll på 4+ och speedway på svt 24.
Hej hopp gummipenis eller nåt liknande.

 
maCs

maCs

25 augusti 2007 21:37

Du kunde inte ha mer fel Olle - jag var lite sen och kom inte dit förren vid 10:10 då jag måste in till Sveg först en vända och vart sen :)

http://macs.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards