Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Jag hade inte fel...

Av gaspode - 28 augusti 2007 23:04

Jag hade så nästan fel det bara går att ha, han blev 4:a, vilket inte alls är illa i en VM-final mot tre kenyaner som ville ha en trippel. Då är det inte mycket att göra. Appropå kenyaner så kom jag på en rätt rolig sak på jobbet för ett tag sen, jag vet inte hur men jag får såna där infall ibland. Så här då va:


Om man nu adopterar en liten kille från Kenya så är det väl ganska naturligt att anta att folk kommer att fråga var gossen kommer från, om vi då säger att föräldrarna är blekfisar som vi i regel är här uppe i norr. Men om man då döper den lille gossen till Kenny-Jan så slår man ju två flugor i en smäll, klurigt va?


Nåväl, Wissman blev förste svensk under 45 sek och såg väl inte ut att ha det så fruktansvärt jobbigt. Det är skoj. Kallur fick kämpa lite mer och Perry såg ju otäck ut idag. Det är inte så skoj. Vet inte ens om jag törs titta i morrn.


Jag har gjort min Dollarstoredebut här i Sveg också. Har hört flera påpeka att det inte känns som man är i Sveg och handlar. Jag kan bara instämma. Källar'n på ICA har fått konkurrens och det är bra det.


Jag måste faktiskt ge er veckans surftips också. Tjuvlyssnat känner väl de flesta redan till antar jag, men Konsumbloggen är nästan strået vassare. Nu blir det väl lite mer enkelspårigt men är man i någon form av servicebransch så tror jag man känner igen sig=) Inlägget från den 21 aug är det första som fått mig att skratta högt helt solo framför datorn. Men då ska man väl kanske ha lite under-bältet-humor också.


Fick ett prov på en hudkräm idag också...vänta nu? Det står ju "sample" överallt nu för tiden? Heter det verkligen "prov"? Känns fel på nåt sätt?


Varuprov, för satiken! Varuprov heter det ju. Ursvenskt och bra. Inte otympligt alls. Hur som helst, jag fick ju ett sånt för ett tag sen också, den sorten hade Gunde och grabbarna med framgång kunnat valla med i Holmenkollens tösnö. Den smackade fast handflatorna på kinderna så jag trodde aldrig jag skulle ta mig loss.


Den jag fick idag doftade som min barndoms träslöjdssal. Ack du ljuva ungdom! Jag skulle nog trots den nostalgiska aromen ha impregnerat kängorna med den istället. Den har fortfarande inte torkat in och då har nog ändå en halvtimme passerat. Jag glänser som en nyvaxad bil.


Jag ger mig fan på att vi halkar av kudden i natt, mitt lilla fejs och jag.



//gaspode



 
 
soppan

soppan

29 augusti 2007 17:26

hehe.. kenny-jan .. 4 av 5.. =)

http://www.soppan.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards