Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

Sveg-Malung-Ludvika-Djurås

Av gaspode - 5 augusti 2008 21:57

Nu har man klarat av halva turnén. Mellanlandade i Malung på vägen ner där det blev öldrickning och en whiskyskvätt. Man var lite halvskakis på morron så det blev sent innan man kom iväg.


Landade i Ludvika och softade några dagar innan det blev kam- och fläktremsbyte. Klarade mig från att byta vattenpump så jag la dom stålarna på 3 rullar snus istället. 220 svenska riksdaler är ju inte farligt om man säger så. Har hunnit med kaffe hos Eklund och grillat hos Putte också.


Idag åkte jag Björbo-Floda-Mockfjärd, vilket jag inte gjort på flera år så det var lite skoj. Landade i Djurås hos Mia, Jimi och Sheena på eftermiddan. Kaffe och rundtur som slutade på Tulavippan, tror jag det hette. En riktig brötbo men riktigt småskoj att knata runt där. Har hittat  ett par souvernier till ett par på jobbet. Få se om man hittar något åt damerna också. Ska nog gå bra=)


Blev ni nervösa nu?;-)


I morrn blir det Borlängebesök och rockvideoinspelning, sen får vi se var det slutar. Tänkte göra en sväng in till Herr Ohlsson i Insjön också på väg uppöver. Landar sedan i Malung för inhämtning av maltdrycker och Limakorv och sen anträder vi färden hem till Sveg.


Får inte glömma Jysk i Mora på vägen. Ni kan väl påminna mig?


När jag sen är hemma ska jag försöka peta ihop nåt som jag tror ska få heta "Från ett bilfönster" eller nåt dylikt, vi får se.


//gaspode

 
 
Ingen bild

MissSmirnoff

6 augusti 2008 15:33

Mmm, lite rädd blir man ju faktiskt om jag ska vara ärlig ;) Man vet ju aldrig med dig...

 
Cathizzz

Cathizzz

7 augusti 2008 16:41

Hörde nog vad du hade vart ute på på semstern.. =P

http://www.cathizzz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards