Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av gaspode - 24 augusti 2008 22:20

...så var semestern slut! Herr Ågren lyser fortfarande med sin frånvaro, jag skäms nästan för att säga det men det ska faktiskt bli lite skönt att komma tillbaka till vardagen igen, äran för detta får tillskrivas mina arbetskamrater. Kanske kommer han (Ågren) på besök under dagen i morrn, vi får väl se.


Jag har tagit mig en tvådagars också, har aldrig hänt förr. Nu pratar jag ju inte om superier utan om bingo=) Sveg på torsdan och Hoddal på fredan. I Sveg fick jag välja brickor åt damerna i framsätet vilket resulterade i att den ena vann 500 och den andra blev tomhänt. Jag har nu lovat mig själv dyrt och heligt att aldrig ställa upp på nåt sånt där igen. Själv blev jag utan vinst. Surprise.


Samma sak i Hoddal, en av damerna i framsätet vann och fick dessutom kaffe och massage av eder skribent. Man kan ju tycka att sådana tydliga signaler obönhörligen borde leda till tedrickning hos skribenten i fråga efter avslutat bingospel men ack vad jag bedrog mig. Fruntimmer...;-)


Idag har det lagats matlåda och donats. Kokat ägg har jag gjort också, tänkte försöka börja med regelbunden frukost igen. Har inte gjort det sen jag låg i lumpen tror jag, men det ska visst vara nyttigt. Ska även gör ett försök att damma av sadeln till motionscykeln som står där och blänger anklagande på mig. Det har den all rätt att göra. All form av godis/snacks/läsk ska även vara bannlyst från och med i morgon är det tänkt.


Jag brukar aldrig tala om när jag tänker göra såna här försök eftersom det oftast skiter sig, men om man är lite öppen med det så kanske man lyckas hålla efter det bättre? Om inte annat för att slippa skämmas. Ni som läser detta och råkar röra sig i mina kretsar får då (naturligtvis frivilligt) agera spioner. Skulle ni råka se mig i byns matvaruaffär, i full färd med att placera en smaskig chokladkaka i korgen, nappa då genast åt er ett exemplar av dagens tabloid, rulla ihop densamma och damma till mig i bakhuvet medelst en åthutning.


Då kanske det här går bra.


Guds frid i stugan medborgare!


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards