Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av gaspode - 12 augusti 2008 14:28

 Vissa få vänta i evighet på beställda saker medans andra får dom dan efter. I det här fallet är jag andra. Vissa får aldrig ligga medans andra till och med får det på lunchen. I det här fallet är jag vissa. Antar att det har med nån sorts terrorbalans här i tillvaron att göra.


Men det var ju lite synd att kameran inte hade anlänt för då hade man kanske fått se kort? Men det tror jag inte, för hade kameran kommit så hade det väl i den kosmiska balansens namn inte blivit nå liggning?


Sensmoralen i det här måste nog vara att man ska vara nöjd med det man har. Eller som min farfars far sa: "Du kan önska i den ena näven och skita i den andra så får du se vilken som först blir full".


Så sant, så sant. Nu är kaffet klart, vänta lite.


Så där ja. Annars då? Jovars, det börjar bli bättre. Dom (vilka det nu var) har slutat grilla i min bröstkorg och det är ju bra. Hostan har också avtagit, nu blir det bara nån sån där oplanerad gubbhost rätt som det är. Jag vet nu även vilka muskler man använder när man hostar, det känns kan jag säga. Man kanske skulle försöka dra på sig kronisk bronkit så kanske man kan få bort det här traktordäcket man har där sixpacket ska sitta?


Att ingen har lanserat det på TV-shop? "Resistenta bronkitbakterier fixar tvättbrädan på nolltid! Köp nu så får du en navelluddsborttagare på köpet!"


Håkan Dahlby sköt bort sig i morse. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Visst är det tråkigt att en medaljchans försvann, men jag kan fanimig inte låta bli att vara lite skadeglad efter hans uttalande om SOK/Klüft. "Hon kan göra lite som hon vill" påstod han. Ja tacka fan för det! Hon är den enda som KAN byta gren och ändå tillhöra världseliten. Visst, längdhopp är en del i sjukampen men:


I sin första trestegstävling slår hon svenskt rekord. Två gånger om dessutom. Tresteg är inte en del av sjukampen så Herr Dahlby kan inte gömma sig bakom det heller. "Hade jag tagit OS-guld och velat byta till bågskytte så hade det nog inte gått".


Nej det hade det inte. För du skulle aldrig klara av det.

 

BigM - Tackar=) jo man hade väl Rostsverige med i tankarna där.


Fru Mästerbo - Blir bra. Röva.


Jimmie - Jo jag kom ju på det, dom har ju börjat med det i Ludvika också.


MissSmirnoff - Du ska bara vara tyst din attans rap-artist=)


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards