Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av gaspode - 31 augusti 2008 18:14

Kräsa-Maja: Ulf frågade om jag ville ha chips igår när vi drack öl men jag tackade nej. Riktigt stolt över mig själv, sällan man kan säga nej när man är på fyllan, höll jag nästan på att skriva men du förstår vad jag menar=)


Jimmie: Jo, vi får väl ser hur det där funkar, nånting är ju fel nånstans, bara att hoppas att det inte smittar av sig på spelet och lagandan.


BigM: Nej, riktigt så är det faktiskt inte. Hur det är ska jag berätta nu.


En vecka har gått. I måndags var det dags för första arbetsdagen efter semestern. Som vanligt är det en massa (nåja) nytt folk som har dykt upp. Kändes helt ok, Herr Ågren lyste med sin frånvaro hela veckan och det är ju inte så illa. "Dåliga flickor är inte alltid det sämsta" som det heter.


Började med en översättning som tog hela dagen i anspråk. Om man beskriver tillämpningssättet genom att skilja på "tryck lätt" och "tryck och håll ner" och helt plötsligt övergår till "peka" så känns det ju som att man måste rätta lite. Det stod "peka" 398 ggr...


Sandra har kommit hem från Finland med ölproppad skuff. En låda är till mig. Saku är gott öl det, det ska smaka käften behändigt. En rulle snus följde visst med också. Den tar vi efter pilsnern.


I torsdags var det bingo så jag brände i väg direkt upp på skidstadion efter jobbet och tog plats i framsätet hos stallkollegan. Från baksätet kunde vi njuta av diverse ljudeffekter frambringade i samarbete med världens mest sålda läskedryck. Ingenting vann vi heller, men jag spillde kaffe på brallan i alla fall. Man får vara glad för det lil(l)a (Löfbergs).


Fredagkvällen sofflockeriades det mest, det slank ner två pilsner men sen kom gäspbacillerna och hälsade på. Lördagen spenderades i Orrmo med pilsnerdrickning, ölkorvsätning, hundklappning och skitprat. Man ska aldrig bli kompis med en hund. Tro mig. När du ska upp och kissa halv 7 morgonen efter så kan du ge dig den på att vovven är vaken och uppvaktar dig med en kall, blöt nos på halsen och kräver Klapperi Grand Prix. Det är man kanske inte så pigg på alla gånger. Dock är vovven i fråga tydligen väluppfostrad för när jag snällt sa åt honom att gå och lägga sig igen så pep han iväg.


Eller så var det andedräkten han kände. Vi lär aldrig få veta.


Idag har det gjorts en matlåda. Brukar ju göra flera på söndagarna men det blev inte så idag. Mos, köttbullar och brunsås. Rårörda lingon har också inhandlats. Mumma.


Hur går det där motionerandet då? undrar ni kanske. Så där, svarar jag då undvikande och väljer istället att fokusera på att jag ätit frukost varje dag den här veckan och skippat den där kvällsmackan som man blir så sugen på framåt halv tio på kvällen. Inte har jag ätit nå godis heller. På onsdag drar dock badmintonsäsongen igång och då ska jag baske mig vara på plats. Om Gud vill och dona hal så har jag förhoppningsvis några minuter cykel i benen innan dess också.


Det är gott så.


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards