Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av gaspode - 15 augusti 2008 11:09

Vaknade ca 06.15, klev upp, hängde ut slangen och hostade upp...vi lämnar det för det var inte så mysigt. Drack lite vatten och la mig igen men det var lögn att somna. Hängde på mig lurarna och tänkte att lite musik kanske gör susen men "Cloughy is a boot boy" med Toy Dolls kanske inte är nån direkt avslappningsmusik.


Vid 7-snåret insåg jag att det inte var någon idé att ligga kvar så jag klev upp och la mig i soffan istället. Det är ju OS så det finns ju alltid nåt att titta på. Jag är lite svag för såna här sporter som man aldrig får se annars, badminton, gymnastik och naturligtvis skytte i alla dess former men det är väl för att man har varit aktiv själv.


"Aktiv själv"? Jo det lät det, men jag blev faktiskt 7:a på ett JSM en gång, sug på den ni!


Idag ska jag ner och handla lite, blir en vända på Apoteket få se om man hittar nåt som kan ta död på det sista av bacilleriet man har i halsen. Ska försöka få iväg ett paket till fadern också. Han blev ju nôllt imponern (väldigt imponerad på Mâlungsmål) av rakkrämen jag har, så jag fick beställa en putell åt honom. Jag ska bjuda honom på en ny rakborste också för den han har lär han nog ha fått i lysningspresent. Jösses hur den såg ut...


Igår var det bingo igen, jag hade pilsner med mig och bjöd Lämppa på, vilket gjorde att hon vann 400 och jag borde rimligtvis ha fått hälften men man är ju gentleman och säger inget;-) Pilsnerdrickandet mottogs dock inte så väl av chauffören kan jag säga. Hon blev vrång och gnällde och skällde på allt och alla i säkert 20 min, sen tror jag det gick över.


Grannen är en snäll kille. Han har kusin Stefan på besök. Kusin Stefan är ledig och får ligga kvar i sängen när grannen går på jobbet. Klart kusin Stefan ska ha en sängkamrat då!


På väg ifrån dig, on the road again

med din doft kvar i näsan än


Cornelis Vreeswijk - Blues för Dubrovnik


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards