Alla inlägg den 20 augusti 2008

Av gaspode - 20 augusti 2008 13:12

Ingen officiell bekräftelse från IOK än men jag kan väl inte säga att jag är förvånad. Jag håller helt med Bergvall och övriga som yrkar på livstids avstängning. Sen kan man ju naturligtvis diskutera om man inte borde bli avstängd på livstid redan vid första tillfället, men tänk om det inte är utövaren själv som gjort något fel? Någon ledare kan ha mixtrat med mat/dryck eller så kan det vara nån elak jävel som preparerat en vattenflaska? Dock kvarstår ju faktumet att man fått i sig prestationshöjande medel...


Snart slut på OS men det är väl några höjdpunkter kvar. Damernas höjdfinal, Klüft i längdhoppet och idag på eftermiddan ska det bli riktigt intressant att se hur Bolt gör. Siktar han bara på guldet eller gör han ett försök att gå under 19.32? Om han bara vill så tror jag nog att han fixar det.


Dagens låt tillägnar jag Susanna Kallur:


The Clash - London Calling


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards