Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Här skickar man fina vykort...

Av gaspode - 28 februari 2008 16:00

...och allt man får är snäsiga kommentarer! Om Ni skulle få ett fint kort på en nyöppnad pilsnerlåda av en kollega som kompat för att njuta en kall i det vackra vädret, inte skulle väl Ni bli purkna då inte? Tänkte väl det...


Fröken Lind (som tack vare sina ypperliga recept skulle vara känd som Groggandoran om hon hade varit med i någon Emil i Lönneberga-film) replikerade nämligen genast:


"San Miguel? E de öl för en karl de?"


Nu är ju naturligtvis detta bara en ren reflexhandling och ett tecken på avundsjuka. Jag sitter här med en kall pilsner och hon med nån sur dansk serviceverkstad i örat. Olika falla ödets lotter!


Anthonia är mer rakt på sak:


"FY FAAAAN FÖR DIG"


Här krävs ju inte direkt nån kommentar, det räcker bra med ett småleende, men på frågan om ovanstående pilsnerfabrikat icke skall inmundigas av riktiga karlar, ska jag försöka reda ut begreppen.


San Miguel betyder ju på svenska "Sankt Mikael" med andra ord samma person som Ärkeängeln Mikael, ni vet han som leder kampen mot den fallne ärkeängeln Lucifer (Satan). Mest känd är han kanske från Uppenbarelseboken där han ger Satan, som spökat ut sig till drake, på nöten.


Med tanke på dessa bravader törs jag nog påstå att jo, San Miguel är allt öl för en karl det!


Nu tar vi en till tror jag...


//gaspode


 
 
Ingen bild

Miss Smirnoff

28 februari 2008 16:39

De där ska jga komma ihåg, nu ska jag söka komp bara för att PISS YOU OFF!!!!

 
Ingen bild

BigM

29 februari 2008 18:54

Men tanke på att du köpte Koss lurar så borde du skickat Koff vykort... Dricker man för mycket öl så blir det Koff PottaPro...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards