Alla inlägg den 17 februari 2008

Av gaspode - 17 februari 2008 16:06

Nu får vi se om alla journalister så här i efterkrankens tanka blekhet inser att det kanske inte var så jävla självklart. Men det tror jag inte, dom har väl aldrig haft fel?


Nåja, nu är det över och jag räknar hela konceptet som en stor succé, ska bli roligt att höra den totala publiksiffran sen, jag gissar att dom inte ens hade räknat med hälften=)


I fredags tog jag mig ett par groggar men det fes av när jag hamnat i telefon med Nina ganska länge. Dessutom har jag nog kommit på att jag får hälla ut den där Raspberrin jag köpte i Tallinn, har ännu inte hittat nåt lämpligt att blanda med, det smakar datumutgångna syntethallon hur fan jag än bär mig åt.


Ni kanske märker att jag lämnar ganska mycket i övrigt att önska gällande den kulinariska biten just nu? Om man nu ska använda "kulinarisk" när man pratar om grogg, jag vet inte riktigt...


När vi ändå är inne på ämnet så måste jag ju fråga Eder varför jag inte har köpt nån ugnsform med non-stickbeläggning för? Hur många svordomar har man inte gjort av med på fastbränd potatisgratäng i ungsfast form av glas? Jojo, tänker ni och nickar förnumstigt, det där känner vi allt igen. Blir nog Dollarstore redan i morrn få se vad marknaden har att erbjuda.


Matlådda har jag gjort också. Blev Falukorv och mos med kokta morötter. Tänkte stuva dom först men hade slut på mjölk så jag fick stuva ner dom ostuvade.


...tur att man inte bor i Stuvsta för då hade väl nån skjutit en vid det här laget...


Nu över till något helt annat som jag faktiskt har tänkt på en längre stund men inte fått på pränt:


Varför i hela fridens dagar heter det "träsmak"? Jag har inga problem att förstå själva konceptet och första delen av ordet är ju ytterst lämpligt eftersom det oftast handlar om sittfaciliteter av nämnda material, men "smak"???


Var det någon i ordets begynnelse som nafsade lite på den träsmaksutsatte och konstaterade att furusmaken satt sig i skinkorna? Eller?



Upplys mig!


//gaspode









Ovido - Quiz & Flashcards