Alla inlägg den 23 februari 2008

Av gaspode - 23 februari 2008 21:01

Fanns det inte nåt radioprogram som hette så? Kanske gör fortfarande förresten. Orka kolla! som ungdomarna säger idag.


Hur som haver så vann jag 631 spänn på Topptipset idag. Spelade för 108 kr så snabbt uträknat blir det  523 pengar rakt ner i fickan. Mumma.


Idag har jag tvättat handdukar och badrumsmattan. Tips från choachen; köp aldrig en vit badrumsmatta. Dom är så fina i affären men vänta bara. Ryktena, i det här fallet Fru Ulf, säger att dom har fina mattor på Dollarstore. Får nog göra mig en vända dit.


I morrn blir det städdag, tänkte dammsuga och torka golven så Herr Eklund slipper gnälla när kan kommer på besök. Tror jag ska hoppa över hörnet när han brukar ha madrassen bara för å jävlas=)


Über und Raus!


//gaspode 

Av gaspode - 23 februari 2008 08:45

Just nu är klockan sisådär 08.50, det är lördag, strålande sol, ett par minus och lite blåst. Det sista hade dom väl kunnat skippa, dom där som bestämmer.


Igår kväll dängde Leksand Nyköping med 9-3 och är fortfarande obesegrade i Ejendals, därmed säkrades också seriesegern. 2/3 delmål uppfyllda. Det första var att att ta sig till kvalserien, det andra att vinna Allsvenskan och det tredje är ju att ta sig upp i Elitserien igen. Nu börjar det bli lite spännande.


Jag har, på BigM's inrådan inhandlad Ordens ursprung av Bo Bergman, kanske inget man normalt läser från pärm till pärm men jag har en känsla av att jag kommer att fastna bara jag väl öppnar boken. Ska bli spännande att se om Torskholmen finns med=)


Måste nog även lyfta på hatten för Fröken Linds groggrecept. Raspberrin gick faktiskt ner med lite Rose's Lime och sockerdricka. Kanske inget jag skulle beställa på krogen men syntetsmaken försvann i alla fall. Kanske är som med curry? Det användes ju ursprungligen för att dölja smaken på dåligt kött=)


För er som aktivt deltog i diskussionen om undertecknads fredagsmiddag, kan jag meddela at den bestod av kokt mä brö. Korven mellan bröna är ju aldrig fel. Fort går det också!


*Host*


Grannen ska nog få handla snus åt mig när han passerar Brunflo på söndag, lite billigare där. 47 Svenska Riksdaler på Statoil här i byn. Well, smack my ass and call me Judy! Nu får dom allt ta och kamma sig snart.


Nu tog det slut på undertrån här...vi får se om jag återkommer.


Kaffe!


//gaspode






Ovido - Quiz & Flashcards