Alla inlägg den 27 februari 2008

Av gaspode - 27 februari 2008 21:31

Frågan aktualiserades igår kväll när jag gjorde ännu ett impulsköp (hörlurarna). Tack vare mina gedigna kunskaper (visst serru) om europeisk fotboll, ökade ju hushållskassan lite och när jag funderade över mina inköp så dök ordet "lyxigt" upp nånstans i medvetandet, vilket gjorde mig lite fundersam. "Lyx" har ju under hela min uppväxt betytt överflöd utan dess like, det skiner och glänser och nybilsdoften hänger i täta sjok över poolen. Ni vet, det här totalt överdådiga Hollywoodstuket.


Jag måste nog omvärdera ordet lite, för hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte komma ifrån att det känns lite lyxigt att kunna beställa grejer utan att ens kasta ett getöga i budgeten. Nu handlar det väl inte om några enorma belopp, men ändå.


En sökning på "vardagslyx" ger ca 53 000 träffar på Google.


Ganska träffande.


//gaspode


Av gaspode - 27 februari 2008 13:25

...bloggar lite från jobbet för en gångs skull.  Lite "Rapport från de osaligas ängder" som skivan ju är titulerad med. Cornelis sista alltså.


Jag har beställt ett par Koss PortaPro, ganska faschinerande lurar, dom har sett lika ut sen 1984 när dom lanserades, måste ju bara vara bra. Snabba var dom på BRC också, beställde igår kväll, fick bekräftelsen i morse och om jag inte tolkar Postens upplysningar helt fel så går dom iväg idag. Det du Soppan!


Dagens fråga: Hur många åttor finns det i ordet "petroleum"?


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards