Alla inlägg den 19 september 2007

Av gaspode - 19 september 2007 18:36

Jag köpte mig aldrig nån whiskeypinne förra helgen. Kändes som ett klokt drag då men nu är jag lite sugen, man kanske ska slå till, det är ju snart helg.


Jo, Putte, jag vet att det stavas "whisky" i Skottland men eftersom jag hellre dricker både irländsk och amerikansk vara istället för det där rävgiftet dom kokar ute på småöarna så håller jag mig till den stavningen också. Det duger nog att fernissa nån gammal eka med men dricker det gör jag inte=)


Ikväll är det Zlatan på TV igen, Inter åker till Turkiet. Vi bänkar oss hos Jojje vid avspark. Jag har varit på Dollarstore och köpt lite snask. Man fick 5 gröna växter för en hundring också, jag har fortfarande inte gett upp hoppet om lite fägring i mitt trevna lilla hem, även om rykten numera florerar (häpp!) bland växterna på byn att somliga av dem deporterats till "Blommornas Treblinka"


Det är väl bäst jag letar rätt på lite krukor på en gång antar jag...


För att knyta ihop säcken och få en fin avrundning, avslutar vi väl med sista versen ur låten som har samma namn som rubriken:


And the words that he spoke, was the wisest of philiosophies

there was nothing ever gained by a wet thing called the tear

When the world is too dark and I need the light inside of me

I walk into a bar and drink fifteen pints of beer


Shane MacGowan



//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards