Alla inlägg den 13 september 2007

Av gaspode - 13 september 2007 20:24

Har jag haft senaste dagarna. Tycker liksom inte att det har hänt så mycket. Vi gör väl ett frest i alla fall.


På lördag (jo jag får väl gå händelserna i förväg här då) har jag tvättstugan. Vilket är ett måste, glömde totalt bort det förra lördagen (så det har ju faktiskt att göra med saker som redan hänt, eller borde ha hänt) så nu är det verkligen dags. Snart får man dra på sig nån sån här "Vi har gått ut nian"-tröja.


Vi har flyttat klart på jobbet, vi får väl se hur länge vi får sitta där vi gör nu, ryktas ju om att vi ska delas upp linor också, då lär det ju bli en flytt till. 


Veckans fundering: Varför kallas Stockholm för "Eken"?


Jag har inte googlat tillräckligt så jag har inget svar på frågan. Behöver ni nån referens eller inte tror på mig så har Ruben Nilsson gjort en visa vid namn "Balladen om Eken" som bl a Fred Åkerström odödligtgjort på skiva. 


AnS: Haha, nej det hade inget med bullarna att göra, det slog mig ändå på nåt vis!


//gaspode 

Ovido - Quiz & Flashcards