Direktlänk till inlägg 3 januari 2009

Otherside

Av gaspode - 3 januari 2009 16:42

Är en låt med Red Hot Chili Peppers, ganska bra är den också. Dessutom är vi ju där nu. På andra sidan.


Julen bjöd på påhälsning av mor och far, gjorde väl nån stilla prommenix och en sväng ner till Jojje på juldagen men när en icke namngiven Häddaling snavade in och la sig i Jojjes säng för att 5 min senare braka ner på golvet, så tyckte jag att det var dax att gå hem.


På annandagen for främmandet och det blev väl inte så mycket gjort efter det. Har jobbat mån-tis och fre den här veckan men har tagit ledigt på mån så nu väntar 4 dagars ledighet, gött. Nyår bjöd på Sverige -Ryssland i JVM, måste vara den bästa första period jag sett ett svenskt landslags göra någonsin och då räknar vi även in seniorerna. Ok, den där upphämtningen mot Finland till 6-5 för några år sen var väl inte så dålig den heller måste jag väl erkänna då.


Igår var det spelkväll hos Jojje igen, laguppställningen den samma som brukligt, Jojje, Peter, Hillborg, Isabell och undertecknad. Så här i efterhand borde jag ju ha bett Hillborg bokstavera, men redan där sattes nog ribban för kvällen när han bestämt och en inte så liten smula sarkastiskt ifrågasatte varför i hela fridens dagar han skulle ha sagt texuaner=) Livliga debatter om Surtsey och Gizmo Quack blev det. Anklagelser om fusk och tvivelaktiga domslut ven genomluften, precis som det ska vara! Jodå, vi hade faktiskt väldigt trevligt också=) Veckans award går naturligtvis till Fröken Norell för kladdkakan!


Jag höll ut ända till *trumvirvel* 03.30 och det är baske mig inte likt mig, är det inte, som vissa säger. Kom inte upp förrän 11.30 idag men Peter slog mig med hästlängder. 14.40 ringer han och berättar att Jojje precis ringt och väckt honom. Iof höll dom igång till 7 i morse, men ändå...


Annars då? Mjae, har väl inte hänt så mycket tror jag. Ny kamera har anlänt och jag är ganska impad, blev en Samsung NV30 och den sparkar ju stjärt med min gamla Kodak måste jag säga. Har väl inte hunnit fota så mycket än men jag ska försöka få ut lite bilder här kanske...eller på Fejsbok, vi får se.


Kaffekvarnen vet jag inte om jag har skrivit nåt om men jag har inhandlat en sån också, Mollbergs blandning från Zoegas har jag i koppen just nu, riktigt smaskens!


Nu sitter jag här med en kopp kaffe och inväntar semifinalen mot Slovakien. Känns som det borde gå vägen.


Här är låten förresten.


Puss


//gaspode

 
 
Mia

Mia

3 januari 2009 21:31

Känns skönt att ha dig tillbaks. Skriv mer så min vardag blir roligare. PussHej.

http://www.mimikry.nu

 
Ingen bild

Jenny

4 januari 2009 14:41

Gissa om jag har hela den där konsertdvd´n! Måste nog gå och leta upp den.
Låter som att ni har seriösa spelkvällar...

 
Ingen bild

BigM

4 januari 2009 18:16

Aaah, vilket nöje att få läsa din blogg igen. Saker och ting har inte varit som det ska när jag inte fått min dos av din blogg.
På tal om kaffe, om du vill uppleva gastronomiska höjder i kaffekokeriets konster så bör man prova äkta råkaffe. Ok, du mal inte ner råkaffet utan du rostar kaffet i ugn och färskare kaffe går inte att få tag på. http://www.gokaffe.se är ett ställe jag köper mitt råkaffe. Kenya AB är favoriten.

/BigM

 
Emelie

Emelie

5 januari 2009 11:42

Jodu! Man måste ju ha en elvisp för att fixa till potatismosen. Ska det vara, så ska det vara från scratch :)

http://inmylife-resurrection.blogspot.com

 
Ingen bild

Kräsa Maja

7 januari 2009 16:07

så bra att din balans har infunnit sig igen. Det är ju lite långsamt att inte ha något att läsa. Ska lyssna på den där låten oxå. Återkommer om det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards