Alla inlägg den 22 januari 2009

Av gaspode - 22 januari 2009 21:34

Jaha, i morrn är det fredag, det är ju inte så dumt. Öl och tilltugg har inhandlats, har lite funderingar på att fyllna te. Man är ju skapligt sugen att kika på LIF - MIK också men den kanalen har man ju inte. Går att få via bredbandet men det känns väl lite saftigt att pröjsa så mycket för bara en kanal. Jaja, den som har en lever får se.


Jag orkar inte förklara odet nedan, men bara så ni vet så var det nästan kriminellt roligt och som i alla sagor blev det ju ett lyckligt slut också. Ja inte Hamlet då för där dör ju alla, men det är ju ingen saga heller kom jag på.

 

Veckans album - Absolute Dance Winter 2009


Nästan så långt ifrån min musiksmak man kan komma men den passar liksom ändå den här veckan.


Kräsa-Maja - Säger väl en hel del om hans egna låtar det=) När det gäller kliva på så träffade du rätt till slut, men nackontet har hindrat mig, nu är det dock på väg att gå över, Gott sei dank, som vi brukar säga hemma i Bremen. Chefen och Sandra? Vart får du allt ifrån? Det kanske är fler som skulle behöva kliva påmendetdärskrevjagväländåintefyskäms....


MissSmirnoff -Jag förstår inte vad du pratar om....hälften förresten? Då finns det nog inte så många saker att kliva på här i världen enligt dig. Själv brukar jag bara kliva på i största allmänhet, gärna då när folk öppnar dörren och vill släppa in mig.*


* Bokstavligt talat, jag vet att ni redan metaforerat dörren till något annat!


Lämppa -Jag är chockad. Sanna mina ord.


* Ja det gäller dig med! 


Nej, nu har den nog gottat till sig och är tillräckligt blöt så nu måste jag sticka. Gött ska de bli!


Ja vad menar jag egentligen? Vi kör en gissningstävling igen, annars har väl Kräsa-Maja inget att göra=)


//gaspode

Av gaspode - 22 januari 2009 13:04

 Här är en strof jag valt att kalla "Ode till Jennifer"


Köpa skivor är dyrt när man är skitsnål

men att bränna gav upphov till dröjsmål

Själv fick man skäll

när man försökte va snäll

och blev ilsket kallad för rövhål


...otack är världens lön...


//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards