Alla inlägg den 30 januari 2009

Av gaspode - 30 januari 2009 23:06

Får bli dagens låt. Jag har ingen aning om vad dom sjunger men det låter vackert ändå. Vet inte om det är finska eller meänkieli heller men eftersom det är Norrlåtar och då antagligen Hasse Alatalo som sjunger så tippar jag på det sistnämnda.


Jag har ju nämligen börjat Spotifiera. Fick en inbjudan av Kräsa-Maja och vi tackar och bockar så hjärtligt. Har även fått en lista idag med några låtar som ska vara värda att lyssna på. Nja...är mitt första betyg men jag ska ge det några chanser till, jag tror jag hittade en där som jag tror kan bli nåt.


I morgon blir det Sperrings på förmiddagen, tänkte få lite smakråd och låna hem några bågar få se hur man tar sig ut. Så här i digitalkamerans tid är det ju faktiskt möjligt och det är ju bra. Tvättstugan kl 12 i vanlig ordning och när det börjar lida mot afton blir det nog påhälsning hos grannen med lite Gitarrhjälte. Jag tänkte bjuda på en kall eller två också. Just nu sitter jag och sippar på en som i de finare salongerna antagligen skulle klassas som "källarsval" men eftersom jag är van att ha arktiskta temperaturer i kylskåpet så klassar jag den som på gränsen till fesljummen.


Nu fick jag ju två inlägg som folk har kommenterat också, gudars så jobbigt. Jag tror jag avböjer att kommentera kommentarerna den här gången så börjar vi om på ny kula. Nu när jag sitter och läser dom så kommer jag ju att tänka på MissSmirnoff ändå och hur gammal hon får mig att känna mig.


Här i veckan så dök ämnet checkar upp. Checkhäften ni vet. Hon såg ut som ett levande frågetecken och när vi förklarade hur det funkade så undrade hon varför man skulle ha såna. Jomen om man inte hade några kontanter på sig så kunde man ju betala med check. Då såg hon ännu mer levande frågetecknande ut och sa "Jamen då betalar man ju med kort???"


Ja gudars ja...kommer ni ihåg när korten var blåa och vita och bara gick att ta ut pengar med? Det gör inte MissSmirnoff=)


Jag hade precis hämtat mig från den chocken när jag publicerade bilden på rakborsten här för nåt inlägg sedan och genast fick frågan "Vad är det där för nåt?"


Jag är gammal.


 //gaspode

 

Ovido - Quiz & Flashcards