Alla inlägg den 27 januari 2009

Av gaspode - 27 januari 2009 23:07

Om man är elak så är man ju en elaking och om man är snygg så är man ju en snygging. Men om man är konservativ då? Vad är man då?


Konservatist? Konservatör? Konservator? Konserv?


Konservativa konserver? Låter ju som ett proggband?


Radioaktiva räker i konservativa konserver.


Punk & Progg.


Yin & Yang


Tack & Gonatt


//gaspode

Av gaspode - 27 januari 2009 20:12

I alla fall från maCs=) Fast det kanske är som han erkände, att dom förslag han hade kommit på inte lämpade sig för tryck så att säga. Svaret kommer i form av en bild.


Annars då? Mjo, det rullar väl på. Just nu är man inne i det där vakuumet som brukar uppstå när det har gått några veckor sen jul- och nyårshelgerna och man har landat i vardagslunken igen och inser att det fortfarande är en rätt skaplig evighet till semestern.


I fredags blev det pilsner med tilltugg, kôrv och chilioliver. Hur jag har kunnat överleva i över 30 år utan de sistnämnda är baske mig en gåta. Tycker ni om oliver och inte klagar om det är lite fräs i grejerna så prova!


Samma fredagkväll hamnade jag i samspråk med Ena Syster Jäderberg och i fyllan och lägenheten (jag bor ju inte i villa...och det var nog bara jag som var full också) bestämdes det att ett samkväm skulle gå av stapeln i Häddal dagen efter. Vad som skulle ske var inte så noga just då, men det slutade med fika, film, snacks och hundar i massor! En var på konferens men dom andra fem var hemma. Att umgås med vovvar är ju som lyckopiller för själen, för att citera Nemi - "Dom borde låna ut hundar på Apoteket" men 5 fem stycken kanske är i mesta laget för min del. 


Fast man blev ju ganska grundligt tvättad i öronen i alla fall=)


Dit och tillbaka igen (Bilbo ni vet?) var däremot ingen höjdare. Det har ju vräkt ner sånt där vitt skit i dagar så det var spårigt värre. Vi hann i kapp plogbilen i höjd med Herrö naturligtvis. Jag åker ju japanare modell mindre så...ja, tänk er att åka tvålkopp i en bubbelpool så vet ni. Om det var nå snörök när man fick möte? Jodå.


Söndagen spenderades bland annat i tvättstugan och på ICA, fy skråen vad det är dyrt med mat, speciellt Falukorv av ett visst märke, för nåt annat får man baske mig inte äta har jag minsann fått höra! ;-) Men nu kanske man klarar sig en stund.


Har precis lagat matlåda. Blev Couscous med nån kryddblandning som skulle smaka aprikos och curry men det vette allt tusan det, smakade ju vitlök så det visslade om det, men gott var det. Till det fräste jag ihop lite lök och paprika och rörde i en sån där Go Green-bytta ni vet, som dom gör reklam för på TV. Ganska gott blev det men när det allt var omrört så såg det ut som nån lagt en kräka i stekpannan...sorry men jag  tyckte det var en ganska bra beskrivning.


Kräsa-Maja - Håhåjaja....det där är väl typiskt kvinnor det?  Halvkvädna visor? Det får baske mig inte vara vilket märke som helst, men vilket som duger, det får man ta reda på själv? "Ja om du inte själv förstår vad du har gjort så tänker då inte JAG tala om det för dig!" Jag har redan haft den diskussionen en gång idag. Gissa med vem? Dessutom är gissningen helt fel=)


BigM - Låter som BK, eller Bergslagskonditoriet som det ju egentligen heter, det är nog stans äldsta fik nu. Ligger på gågatan och när man kommer in är disken till vänster och det är ganska trångt, sen får man knata upp nåt trappsteg för att komma in till borden?


maCs -  Mat här med ja...men det var inte det du helst ville skriva nej. Fel där också=)


MissSmirnoff - Inte ens en gissning? Svagt hörru...=)


Tänk er en trumvirvel nu då så kommer rätt svar här.


//gaspode


Ovido - Quiz & Flashcards