Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Play it again, Sam.

Av gaspode - 28 september 2008 19:39

Jag har inte sett filmen men det påstås ju aldrig att han sa så, den gode Bogart. Eller hon, vad hon nu hette.


I alla fulla fall så knackades det på dörren här i afton igen och nu ska tydligen renoveringen börja i morrn bitti. Vi får väl hoppas på det, timingen kunde ju inte vara bättre heller. Jag jobbar 8-17 och dessutom är det måndag i morrn, har man riktig tur (yeah right) så kanske man bara behöver vara utan badrum en helg.


Fick även klart för mig att det även gäller tvättstugan så då har jag i alla fall inte städat ur den i onödan. Gott. Det känns nära nu.


Helgen i övrigt då? I fredags blev det nån pilsner och en skvätt Tia Maria. Lördagen bjöd på ungefär samma sak. Däremellan har det naturligtvis tvättats och lagats matlåda också, same old, same old. Måste ju dricka ur pilsnern så man kan sluta med det också, BigM påstår ju att man ska låta bli sånt om man vill minska sin rondör och det är nog tyvärr sant det.


Grannfanstyget bjöd på tårta idag. Jag ska egentligen låta bli sånt men man vill ju inte vara ofin och tacka nej. Borde nog ha gjort det för söte faan va mäktig den var. Vi satt där i varsin möbel och bara stånkade. Det var nätt och jämt jag lyckades ta mig upp och gå hem.


I morrn är det nya tag.


Veckans låt måste ju bara bli:


Per Myrberg - 34:an*


*För er yngre förmågor som inte fick sjunga den i skolan och således inte känner till varken artist eller låt kan jag ju då upplysa om att en rad i refrängen låter så här:


"Nu ska hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort"


Capish?


//gaspode

 
 
dinokat

dinokat

28 september 2008 21:26

Du måste ju helt enkelt se filmen. Inte för att det är en klassiker som man måste ha sett en gång (det är ju Braveheart också men du ser inte mig jubla över den) MEN för att den är för jävla bra! som man säger..


http://tentativatankar.wordpress.com

 
Ingen bild

MissSmirnoff

29 september 2008 09:04

Du borde skriva fan så många fler listor alltså!

 
Ingen bild

jenny

29 september 2008 17:56

Det är nog mig han sjunger om....34an...det är jag det! 34 år och gammal, borde kanske satsa på en helrenovering...

 
Ingen bild

BigM

30 september 2008 12:16

Jag tror bara att ölen eftersträvar att uppnå samma form som den hade innan man inmundigade den. Kroppen får ju onekligen en "ölfats" form efter långvarigt intag av ölaktiga drycker.
Det kan denna kommentatör intyga...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards