Alla inlägg den 13 september 2008

Av gaspode - 13 september 2008 11:05

Vi fortsätter att promenera nedför minnenas allé en stund. Rubriken är säkert smått obegriplig för folk utan grundläggande kunskaper i mâlungsmål och kanske även för initierade då jag är osäker på stavningen, men jag antar att budskapet går fram. Vi tar historien först.


Jag och Ragge är på väg in på Sandbäcks när vi i dörren möter en man som jag utelämnar namnet på. Jag visste inte, när detta begav sig, vem han var, men tydligen är han och Ragge bekanta. Ragge frågar hur det är och får rubriken till svar. Översatt till svenska blir det: "Idag har jag ätit såna här blåa piller och då blir jag så seg".


Så vitt jag vet min första kontakt med någon form av narkotiska preparat (antar jag), så jag gick raskt in och beställde kaffe. Men jag kunde inte låta bli att tycka att det lät ganska roligt.


Igår var det fredag och det slank ner en och annan pilsner. Jag gjorde någon timme i telefon med tvenne damer på kvällskvisten också, trots att man jobbat med telefonsupport i 10 år, men ju fler pilsner som slinker ner, ju mer talträngd har man ju en tendens att bli.


Talträngdare? Att taltränga, igår talträngde jag och jag har talträngt.


Jag är taltrång?


Nåja...


Idag är det lördag (suck...."och jag ska tvätta" så skriver han ju jämt? Fan va tråkig han är!) och jag ska inte tvätta. Det ska jag göra i morrn. Ombyte förnöjer (häpp!).


Jag har blivit en frukostmänniska. Det har nu gått tre arbetsveckor i rad och jag har inte missat frukosten en enda gång. Sist det hände måste ha varit i Älvdalen som ung beväring. Men det känns ganska bra måste jag säga. Klarade mig från träningsvärk i onsdags också, även om jag drog till bollupplockarmuskeln (som den heter på latin) lite. Dock ganska lindrigt så nu är man fit for fight igen.


Nu sak jag nog tuta i mig lite kaffe också annars kommer väl skallebanken smygandes.


Herr Lindström: Jag har ju förstått i efterhand att du har ruvat på hämnd sen den där dagen. Till slut gick planen i lås (!) också, vilket går att läsa om här.


Miss Smirnoff: Nej, men det gjorde fan kardanaxeln.


Jenny: Förhoppningsvis inte så mycket=)


Kräsa-Maja: Vi ses 2018!


BigM: Haha, ja det ger en ju onekligen lite perspektiv!



//gaspode

Ovido - Quiz & Flashcards