Alla inlägg den 26 maj 2007

Av gaspode - 26 maj 2007 22:41

Är titeln på trejde delen i Stieg Larssons Millenum-serie. Fick den i brevlådan i går och trodde liksom att jag skulle ha en hel massa spännande läsning ett bra tag. Kl 20.00 ikväll tog det slut och nu känns det nästan lite som när man läste ut Sagan om ringen-triologin första gången. Ganska tomt. Det är ju så mycket mer man vill veta. Vad hände sen?


Jaja, får jag bara läsa om serien några gånger så kommer jag väl att lugna ner mig! Hur som helst var den nästan otäckt bra. Jag vet fortfarande inte vilket bok i serien som är bäst men det lär nog framkomma så småning om det också.


Jag har, som ni alltså förstår, inte fått så mycket uträttat idag. Jag har iof tvättat och det är ju alltid något. I morrn blir huvudprojektet disken, som alltid på helgerna och eftersom det är söndag får jag nog ställa mig och fixa några matlådor också. Satayfläsk? Tja, jag tror jag ska prova, jag köpte både marinad och sås så vi får väl göra att frest.


Dånkigheten har nästan gett sig också, samma sak med kranrinnandet så på måndag borde man väl var fit for fight igen, vilket vore ganska skönt, förliden arbetsvecka var ju inte så skoj....


"Förliden"  är ett vackert ord. "Hon dog i drivan med Per på armen, septembernatten förlidet år", sjunger Maritza Horn, men jag tror inte det är hon som skrivit texten.


Återkommer


//gaspode 

Ovido - Quiz & Flashcards