Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Jahapp....

Av gaspode - 7 maj 2008 21:32

...då var det dags igen då.


Bilen är äntligen tvättad. Gick så där. Egentligen borde man ju inte prata om sånt här men man måste ju bjuda lite på sig själv ibland. Jag fick ett ryck och for ner på Statoil en kväll (tack och lov var det knappt nå folk i omlopp) och bad om en biltvätt. Fick frågan om vad jag ville ha och tänkte att vi drar väl till med en värsting. Det står ju inga priser skyltat nånstans men va fan, så dyrt kan det väl inte vara? tänkte jag. Värstingen hette "Diamant" och kostade 295 Svenska Riksdaler. Fy Sören! tänkte jag men ville inte göra ont värre med att visa mig snål, dessutom var bilen så skitig så det kunde den ju vara värd.


"Biltvätt - because you're worth it".


Jag fick mitt kort, blåste in genom porten, stannade när jag skulle, klev ur och stoppade kortet i automaten. Slöläste lite på skylten där det står att man ska rycka i kryckan. Inga problem, tänkte jag, växeln är ju i.


Skulle man inte ha gett sig fan på nej, för när borstarna åker ner för att gnugga runt vaxet börjar biljäveln sakta men säkert krypa bakåt. Som en gasell med ett kattdjur hack i häl sprintar jag in i tvätthallen, rycker upp dörrn och drar i handbromsen. För sent, skulle det visa sig.


Man känner sig inte så jävla smart när man måste gå in och tala om att hela faderullan har stannat bara för att jag inte klarade av att dra i en spak...


Annars då? Jo tack...


Jag har börjat promenera lite smått på kvällarna. Idag är det dock vilodag för jag kände av benhinnorna lite igår när jag gick och la mig. Vi får ta en ny sväng i morrn, men jag måste nog inhandla skavsårsplåster på lunchen, lilltårna på bägge fötterna är inte så förtjusta i skorna än.


Frusen mockatårta ska jag göra i morrn kväll också, tänk vilket pressat schema man har, men den är nog inte så där jätteavancerad. Min tur att stå för fika på fredag så det slutar väl med en påse muffins förstår jag. Ni som följer bloggen vet ju hur det kan gå när undertecknad drar på sig kockmössan.


Veckans låt tillängnar vi den här gången Fröken Lämppa:


Blachman - Shiny shoes and a stiffy


'nuff said...


//gaspode



 
 
Ingen bild

Jenny

8 maj 2008 21:00

Vet inte...men jag kan verkligen se händelsen spelas upp i mitt huvud...och jag kan inte låta bli att frusta av skratt varje gång jag ser den. Fast jag har lixom byggt ut det hela lite och ser dig alldeles blöt och skummig! Blev glasögonen rena?? Hahahahaha......hahahahaha

 
Ingen bild

Anita

12 maj 2008 16:13

de va ju hur skoj som helst, Jennys bild av det hela gjorde det liksom ännu roligare:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards