Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Rubriktorka

Av gaspode - 15 februari 2009 21:16

Happ. Då var det snart dax att jobba igen då. Hurra.


I fredags var det fjortisfest hos grannen. Det var 7 sek av en låt, 7 sek av en annan. Tyst i 5 min och sen tokvolym igen. Hela kvällen. Tur att det inte är så ofta i alla fall.


Lördagen fick jag faktiskt lite gjort för en gångs skull. Det blev tvättning som brukligt är och mitt i allt kom Jojje med mössa på skulten och säckar under ögonen och ville ha skjuts ner på Södra. Han skulle visst ha suttit i sekritariatet för en timme sen=) Så kan de gå.


Det har lagats tre matlådor också. Joxade ihop nån gryta med kyckling, purjo, caswehnötter och nån burk med woksås som tydligen skulle smaka soja, håning och vitlök. Jag provsmakade knappt så tiden får väl utvisa hur det blev. Jag rörde ihop nån form av currykryddad couscousrisotto (borde kanske ha ett bindestreck där, blir nog lättare att läsa, men nu har redan skrivit en massa mer så vi skiter i det) med kidneybönor i. Jag är nybörjare på bönfronten så jag tänkte att det är nog bäst att blanda ihop det med nåt annat. Men nyttigt ska det ju vara och det är ju bra.


Irish Coffee har jag druckit också, så nu är det slut med Lord Kulvert. Sista ölen rök den också. Nu har jag faktiskt lite halvseriösa planer på att inte dricka nåt förrän till påsk, men precis när jag skrev det så kom jag på att jag kanske får besök här nästa månad och man kan ju inte spela blockflöjt utan pilsner, eller hur Mia?


Jaja, vi får väl se hur det går.


Jenny - Bara för att inte du dricker whiskey så betyder det inte att man går sönder av det, men var och en blir salig på sin tro ;)


Marie - Jamen det är klart du ska! Sen tar du med dig en 10-12 liter hem till mig, ska vi säga så? Och så måste du ju se nån Canucks-match också när du ändå är där, annars tänker jag aldrig nånsin prata med dig igen! Utom när jag hämtar whiskeyn då...=)


Helgens låt har helt klart varit "Never enough" med The Tossers.


There's just never enough beer

to put upon the table

There's just never enough wine

to keep this party stable

There's just never enough booze

to keep the fires burning

There's just never enough beer

to keep the torment from returning


Så kan det kännas ibland.


//gaspode

 
 
Ingen bild

Kräsa Maja

16 februari 2009 09:12

Dina matlådor lät ju jättemummsiga, måste lyssna, kanske man kan få receptet på den där couscousen, om du vågar ge matrecept till mig;)

 
Ingen bild

Jenny

16 februari 2009 11:29

Klart nåt måste gå sönder i en när man dricker whiskey! När jag gör det så blir det lixom hål på det som ska hindra en från att kräkas upp....och så kräks jag!
Min sambo på 35 år brukar oxå köra fjortisvarianten på musik när han är full. Han kör introna (lustigt ord) och sen byter han till nästa. Ser ut som att cd-hyllan har kollapsat efter han hållt igång ett tag.

 
Nina

Nina

18 februari 2009 13:04

Yahoo på dig själv, svegjävul! :) Det här var kul, länge sedan jag hälsade på dig! Puss

http://ninaskreativakaos.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards