Alla inlägg den 12 februari 2009

Av gaspode - 12 februari 2009 19:26

Happ, i måndags vaknade man med havererat matsmältningssystem och dagen efter när naturens inneboende rörmokare lyckats hejda flödet så hade jag ont som själve den bakåt njurarna till. Nu är man dock tillbaka på banan igen.


Annars då? Mjo, jag har idag fått mitt första tips på musik av en kund. Han var engelsman och provspelade en låt i en annan mediaspelare på sin telefon och då lät det bättre än i Herr Gate's egen. Jag blev lite nyfiken och frågade vad det var för nåt och dom heter "Black Rebel Motorcycle Club" och var inte alls illa. Han påstod att det var en blandning mellan rock och gospel men det senare har jag då inte märkt nåt av än.


I morrn är det fredag och då kanske man ska unna sig en Irish Coffee som vissa då har lyckats få en sugen på. Mja...det kan bli så.



Kräsa-Maja - Angående whiskeyn så var det första gången jag köpte Lord Calvert och det är inget jag ber om ursäkt för. Det är nämligen som så med mig att jag dricker sånt som jag tycker är gott och det innebär oftast att varan i fråga är tillverkad på Irland eller i Kanada. Killen (för jag är säker på att det är en kille) som skrivit det där inlägget är med all sannolikhet en sådan som endast går efter prislappen och så måste det stå "single malt" på flaskan för att det ska vara gott. Jag har provat dom där sorterna som han håller för "högklassiga" och det mesta smakar som en eka som nån har hittat i en tångruska på 4 meters djup och plockat upp och dränkt in i tjära. Jag har faktiskt smakat sorter där man även kan ana ett uns av spya i eftermaken. Nej du tack du! säger jag då och köper mig en Seven Oaks.


BigM - Nja, det lär nog bli fler vintrar av det här slaget...är jag rädd för. Skåne ja, vad skulle vi med det till? Nu måste vi ju åka över bron för att köpa öl!?=)


MissSmirnoff/Jenny - Nu är det faktiskt mig det handlar om och inte er, eller hur?=)


//gaspode


Ovido - Quiz & Flashcards