Alla inlägg den 1 februari 2009

Av gaspode - 1 februari 2009 16:13

Har jag ägnat helgen åt. Både på glasögonbågs- och musikfronten. Vi börjar med musiken.


Jag fick ju en lista från Kräsa-Maja som jag har betat av. Dock har jag varit lite disträ på grund av den andra delen av velandet men...ja...jag tror vi arbetar oss uppåt från botten, då blir det ju liksom roligare hela tiden på nåt vis:


Missy Higgins - You lost me at Hello. Här har vi musikens motsvarighet till fel sorts falukorv. Det här är sånt där sockervadd som bara låter. Helt utan själ. Den dan jag köper ett varuhus eller en hiss kan jag tänka mig att spela sånt här däri. Tack, men inget mer sånt.


Xavier Rudd - Mjaea...det är nog inte så lätt att bara gilla så där över en helg men jag måste säga att både "The 12th of September" och "Let me be" blir bättre och bättre ju mer jag lyssnar. Men den första är bäst. Jag vet inte vad man ska jämföra med, visst är det lite reggae över det hela men kanske inte lika utpräglat. Risken finns dock att det här kan glömmas av ganska lätt.


John Butler Trio - Mmm, nu börjar det likna nåt här.  Bob Marley och Jimi Hendrix stöter på varandra och bestämmer sig för att gå och spöka lite för Tom Waits. Kanske inte riktigt det jag brukar lyssna på men jag fick definitivt mersmak.


The Waifs - Det här skulle egentligen också vara sånt där öronludd som jag aldrig skulle bry mig om, men melodin fastnade direkt och texten är bitvis rent genialisk. Ska definitivt utforskas, sen får vi se om det är en one hit wonder eller om jag hittar fler låtar av samma kaliber. Me like.


Sen var det ju glasögonen då. Jag besökte ju Sperrings här i lördags och det är nästan synd att dom bara pysslar med optik för jag skulle gärna springa där varenda dag året om. Jag har aldrig besökt någon butik, av vilket slag det än vara månde, med maken till trevlig personal. Det pratas ju alltid att man som kund ska känna sig välkommen och det gör man baske mig där!


I alla fall så fick jag ju med 6 olika bågar hem. Hälften sorterades bort ganska snabbt, den fjärde rök på grund av passformen och sen hade vi då två kandiater kvar till segern. En som nog är lite snyggare än den andra, som däremot sitter som en dröm. Innerst inne har jag nog kanske redan bestämt mig men vi får väl se.


Det var enklare innan man hade tillgång till digitalkamera då fick man ju överlämna ansvaret på andra för det är nämligen så att om jag skulle sätta på mig en båge med bara "fönsterglas" i och sen titta mig i spegel så måste jag krypa så nära att jag ändå bara ser ett par blodsprängda ögonvitor och en näsa.


Definitivt beslut i frågan tas under morgondagen.


Fast jag hade ju redan bestämt mig.


Tror jag.


Jo.


MissSmirnoff - Hrmpf!


BigM - Jodå, sån fick man använda sig av på Restaurang Silverdollar i Ludvika under praktiken på gymnasiet. Jag är nästan säker på att dom heter nånting speciellt dom där rackarna men namnet flyger runt där ute nånstans och jag kommer inte på det. Återkommer i den frågan.


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards