Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall

Av gaspode - 7 februari 2009 11:15

Kräftor kräfva dessa drycker, sa Albert Engström en gång i tiden. Jag börjar fundera på om det var dom saknade kräftorna som orsakade drömmen? Jag tog mig nämligen en pilsner eller fem igår. Nåt måste man ju ha att skölja ner Lord Kulvert med. Detta resulterade i följande scenario under småtimmarna:


Jag befinner mig på ICA, fast det ser ut precis som på bolaget, fast spegelvänt. Då vet ni. Jag har köpt en citron, en dosa snus och en rulle knallröd sytråd. Det kostar 745,68. I kassan sitter en dam som för övrigt jobbar på Kondis om jag inte minns fel. Jag har exakt 256 svenska riksdaler på kontot eftersom jag har glömt att föra över pengar. Det visar sig att om jag får betala 200 kr från kontot och resten i kontanter så kommer det att gå bra, men det tar ju en liten stund och folk bakom blir mer och mer irriterade.


Det är nu det skruvar till sig lite...


När jag är som mest stressad och muttrandet från folket i kön når sin peak kommer Russel Crowe framklivande med Roger Pontare i släptåg. Han klappar mig på axeln och säger "Hallå där! Det var inte igår!". På perfekt värmländska.


Nu öppnar dom tack och lov en kassa till och hela raden bakom mig byter kassa som en man. Jag känner blickarna bränna i nacken. När jag precis lyckats betala och fått kvittot upptäcker jag att jag har ungefär 1500 spänn i plånboken. Russel garvar, klappar mig på axeln igen och bjuder på en snus ur dosan jag precis har köpt. Han tar sig en pris själv och stoppar dosan i fickan. Pontare plockar på sig citronen och sytrådsrullen och sen går dom ut.


Sen minns jag inget mer.


Och det är nog lika bra det.


//gaspode



 
 
Ingen bild

jenny

7 februari 2009 17:03

Måste vara blandningen av kalvärtsdryck och ölen....annars kan man inte drömma sånt därnt! Konstiga människa!

 
Ingen bild

Kräsa Maja

9 februari 2009 10:15

Detta är snott från ett whiskeyforum, jag e oskyldig;)
Vilka är det som köper Lord Calvert? Är det "halvtidsalkisarnas" favvo?
Lord Calvert är i mina ögon farmors förkylningsmedicin, och inte en whiskey. (hua mig).
(ja, whiskey är det väl, men inte av den högklassiga sorten.

 
Ingen bild

Marielle

18 februari 2009 14:45

Jomen det är de jag alltid ha sagt: Inte bra med alkohol!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards