Alla inlägg den 11 maj 2008

Av gaspode - 11 maj 2008 21:34

Mockatårtan mottogs med klang & jubel på jobbet, skoj värre. Blir nog till att göra den fler gånger men i helgen var det tårta av mer matigt slag som stod på menyn. Jag hade lite genrep inför bjudingen som kommer här framöver. Har aldrig gjort nån smörgåstårta så det blev lite trial and error. Ja smaken var det väl inga fel på men layouten lämnade väl en del i övrigt att önska.


Jag oroar mig lite för garneringen om jag ska vara ärlig. Nån konstnär har jag aldrig varit, men det får väl bli som det blir. Jag har lite idéer i alla fall.


Tre saker har jag dock lärt mig:


1. Man kan aldrig dränka in brödet för mycket.

2. Att använda en mall när man kantskär brödet är nog en bra idé.

3. Se till att fyllningen täcker ända ut till kanten mellan lagren.


Jag ska prova alla dom tre grejerna nästa gång=) Dessutom göra lite ändringar i receptet tror jag.


Peppe sopade i sig första biten utan problem, den andra fick han dock vila på ett par gånger och ändå blev det nån brösnutt över. Jag tar det som ett godkänt betyg!


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards