Alla inlägg den 3 maj 2008

Maj

Av gaspode - 3 maj 2008 10:24

Då är det vår. När vi var små, jag och bror min, fick vi nämligen inte ta ut cyklarna förrän 1 maj, oavsett om det hade varit snöfritt och torrt i flera veckor. Numera kan man väl säga att det är vår när man har fått på sommardäcken.


I torsdags fick man vara ledig, vädret sög men det var ganska skönt ändå. Man blir lite dagvill bara, jag var på väg att ta mig nån pilsner på kvällskvisten men hann inse att jag faktiskt skulle jobba dan efter.


Fredagen kändes som en måndag före helg (bra förklaring där ja) så det var lite avslaget. I regel brukar jag hamna i koma på fredagarna men igår fick jag sällskap av samernas okrönta drottning, Magareta Lämppa ;-) Vi tog en pilsner och kikade på "The shine is betraying" som det blir att heta om man översätter den svenska översättningen tillbaka till engelska. Så roligt kan man ha=)


Snus hittade hon också, överallt. Blev nästan lite rädd ett tag där.


Idag blir det tvättstugan i sedvanlig ordning, sen ska jag ta upp några döa kycklingbitar och marinera så man får nåt i matlåddan till nästa vecka. Jordnötssås...mmm.


Nu ska jag vicka i mig lite kaffe så jag vaknar.


Fridens!


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards