Alla inlägg den 25 maj 2008

Av gaspode - 25 maj 2008 18:57

Tog strax över två timmar att skrämma ihop en smörgåstårta. Dyrt blev det också, nästa gång får vi baske mig gå på lokal=) Nån estet är man ju inte heller men lite garn...ityr? blev det på den i alla fall.


Lite grejs blev det ju över så nu har jag precis avnjutit varma mackor med skinka, tomat och ost, till detta fanns en kall pilsner kvar i kylen. Värre kan man ha det. Jag har lite räkröra kvar också som jag tror kan bli en ganska najs pastasås, men det tar vi på tisdag kväll, jag har gjort nog för i afton. En aningens gnutta disk är det kvar men sen får det räcka.


Nån bild på tårtan blir det inte för då kanske damerna blir avskräckta. Jag orkar inte plocka ut fanstyget och ta av plasten heller för den delen. Vi får se om jag kommer ihåg i morrn vid serveringsdags.


Lars gjorde sig en stjärna i himlen i fredags när han ringde och berättade att Mekonomen i Borlänge hade 20% rabatt på hela sortimentet och dessutom kunde tänka sig att svänga in och handla ett nytt batteri till min bärplockare (det blir ju en sån om man öppnar skuffluckan och sätter takräcket åt fel håll). Vore du inte karl och gift....eller det räcker väl med bara karl förresten, så hade jag hånglat upp dig!


Annars då? Jovars, Ersboda slog Brage på bortaplan. Svenska Spel hävdar att spelarna inte vill ha med damallsvenskan på tipset för att det blir för lätt. Mjo, törhända. Men Norrettan är väl åt andra hållet istället.


Män ja ä inte bitter....klockan är kvart över sju på kvällen och jag har dörrn öppen.


Det är inte helt fel årstid nu.


dinokat - Jag läste nog bara A-kursen nån gång i början av 90-talet. Minns inte så mycket så du har säkert rätt. Jag har dock för mig att det fanns nån som hette Pavlov som hade en trappa...eller stege...trappstege?


BigM - Hahaha, ja det kan ju naturligtvis inte misstolkas! Nån inre galge har det inte blivit än men det kommer väl. Mats Björk kommer du ihåg kanske? Han fick heta något annat, mindre smickrande, när bokstäverna kastats om...


//gaspode



Ovido - Quiz & Flashcards