Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Det blir 800° du kan lita på mig, du kan lita på mig...

Av gaspode - 26 juli 2008 15:44

Jodåsåatt....det är lite ljummet. "Man ska inte klaga nu när det äntligen har blivit varmt" har man ju fått höra i alla år. Nähä? Och varför inte det då? Om nu alla andra tycker att det är så hemskans gôtt när det är aphett ute så behöver det väl inte betyda att jag gör det?


För det gör jag inte. Jag blir helt apatisk. Inte mår jag speciellt bra heller. Så var det med det.


Semester har jag och jädrar i min lilla luva vad jag har längtat efter det. Nu gäller det bara att landa också, lär ju ta en stund för jag har svårt att koppla av när jag har saker planerade. Låter som jag skulle vara tokstressad jämt eftersom man planerar att gå till jobbet varje dag annars men ni kanske förstår hur jag menar.


Blev nån pilsner i går kväll men ingen tokfylla, känns ganska skönt idag det när man sitter med en kroppstemperatur på nånstans runt ordinär bastunivå. 


Presenter har man fått av Anthonia också, en får tacke=) Bilder kommer men jag orkar inte just nu, ikväll kanske.


Närmsta dagarna ska väl ägnas åt att runda av här hemma så man kan fara i väg med gott samvete, sen väntar en dalaturné. Gruvar mig lite men det gör jag alltid. Håller det här vädret i sig så blir det ingen lek att sitta i en bil utan AC i 30 mil....


Nej nu börjar jag snart sluddra.


//gaspode

 
 
Ingen bild

jenny

26 juli 2008 21:20

Rumpan på bryggan och fötterna i vattnet. Det är guld det i den här värmen! Badade faktiskt två gånger oxå...Hörde folk prata om en sällsynt albino valross....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards