Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Drop your panties Sir William! I cannot wait til lunch time!

Av gaspode - 10 maj 2009 07:18

Första veckan med nya arbetstider och norska kunder är avklarad. Eller nya och nya förresten, det är ju samma tid hela tiden nu om man säger så. Visst, ska man vara petig så är det väl inte optimalt, men det ska faktiskt bli lite skönt att slippa hatta fram och tillbaka hela tiden också. Jag har även konstaterat att våra grannar i väster har en betydligt bättre inställning till det vi pysslar med på jobbet än vad svenskar har och har dessutom inga problem att acceptera om den funktion dom efterfrågar inte finns. Det kan faktiskt vara så förstår ni att även om ni har haft en funktion i en produkt av ett annat fabrikat, så är det faktiskt inte säkert att samma funktion finns när ni byter och nej, det betyder inte att det är något fel på den produkt ni precis köpt. Tro det eller ej.


I torsdags blev det bingopremiär också, det var inte så kallt som jag hade fruktat och skönt var väl det. Bröderna Bingo, dvs Linkan, Lars och undertecknad hade lejt K-M som bingobulvan så vi behövde bara knata in och hämta brickorna. Nu var det ju iof ingen kö heller eftersom vi kom dit lite sent så vi hade nog hunnit med väntbingon också men vi hoppade över den. Inte ett skit blev det i alla fall och nästa vecka är potten 35000 (vilket jag tror en viss Anthonia blev överlycklig för när hon fick höra det igår). Jag sprang nämligen på henne igår kväll när hon anlände till Sveg, hade faktiskt vänt och var på väg hem eftersom jag kände ett par regnstänk i ansiktet när hon preci anlände så jag gick en sväng runt hörnet och bytte några ord och insåg sedan att nej, det kommer nog inte att regna så det blev en vända till. Tur det inte var så mycket folk i farten annars hade dom väl funderat varför jag gick runt det där kvarteret halva kvällen=) Tänkte göra en sväng förbi Gammelgården och kika om det var nå liv på teamfesten men nä, man lär väl få se kort och höra historier ändå förstår jag.


Meen, tårtan missade hon ju i alla fall, alltid något ;-) Jag gjorde en frusen moccatårta igen och insåg att det var ganska precis ett år sen jag bjöd på den första gången, kanske skulle göra det till en årlig tradition? Den är ganska mäktig men smaskens till sista slicken.


Hur kommer det sig att jag sitter här och bloggar när klockan är typ 7 på morron och det är Söndag då? Ni som har följt med ett tag suckar och tänker "nu ska han berätta om den där jävla tvättstugan igen" och ni som är nya tänker att "jaha, brukar han tjata om det eller?" och det brukar han. Nånting måste man ju göra innan det är dags att äta frukost (nu höll jag på att skriva fruktos men det är väl nåt annat det) och prova en ny kaffesort. Jag tyckte ju Mollbergs Blandning var en höjdare men jag måste nog prova mig igenom hela sortimentet så nu är det Intenzo som gäller. Jag är försiktig optimistisk.


Handla ska jag göra också, jag har ätit orientinspiererat i flera veckor känns det som så till matlåda den här veckan får det nog bli en hederlig svensk lasagne! ;-) Måste försöka komma ihåg att fixa inflyttningspresenten till ovan nämnda dam också.


Vi avslutar med något som är lite halvsvårt att erkänna. Jag är nämligen på väg att göra något som strider mot hela min uppfostran och en av mina mest....mest....nånting, principer. Det är för tidigt...Hur som haver, om man har en pryl som fungerar så köper man inte en ny, så är det bara och har alltid varit. Men jag är så urbota less på den telefon jag har så i helgen har jag lånat hem en och micklat lite med och jag måste nog säga att jag är helnöjd. Jag har till och med börjat undersöka priser men dessvärre ser det ut som att det verkar vara lite brist på den, om man inte vill ha en rosa eller lila då och det vill man inte. Jo, jag vet, jag brukar alltid säga att det är väl funktioner och så som är viktigast, men nån jävla måtta får det ju vara.


Dessutom så verkar den vara på väg i nån form av upphottad version också med längre batteritid och fräsigare skal, dock inte i metall. Vojne, vojne, alla dessa beslut. Vi får se i morrn kanske.


Nu har jag väl ändå gjort mig förtjänt av lite frukost, tycker ni inte?


Tack!


Jenny - Oh, behave!


K-M - Ah...då är jag med...jag vet precis hur det känns ja.



//gaspode

 
 
Ingen bild

Kräsa Maja

10 maj 2009 11:37

Du var med en skrivglad herre på morgonkröken, själv har jag inte gjort många knop, gått morgonprommis med mina grabbar å tittat på min byrå som säger måla mig, men jag säger en annan dag, eller kanske senare...

 
Ingen bild

Jenny

10 maj 2009 19:37

jag vill ha en rosa eller lila telefon! Vad är det för telefon som är så bra då? Jag tar ju lixom över såna som ratas av andra i familjen. Kanske dax för mig att göra ett aktivt val? Även om det bara handlar om en mobiltelefon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards