Direktlänk till inlägg 12 mars 2008

You're the inspiration

Av gaspode - 12 mars 2008 21:13

En gammal slagdänga av Chicago. Lyssnar på den just nu. Det är Peter Cetera som sjunger. Har för mig att han hade nån låt med i nån av Karate Kid-filmerna, undrar om det var den här? Eller "Glory of love?" Jaja...


Varför gör jag det då? Jo jag drog precis igång bloggfönstret här men sen tog det tvärstopp och då slog det mig att jag inte hade hört den där låten på ganska många år.


Jag har provat vin i alla fall. Moselland var precis som jag mindes, fräsch och fruktig med en lite mousserande känsla. "5042" (som jag kom överens om att den skulle heta) var snäppet vassare, måste inhandlas fler gånger. Att sen Jojje lämnade mig ensam med en annan dunk vin var ju snällt. Att jag sen drack ur den under ett ganska långt telefonsamtal med Ulf är ju inte hans fel (Jojjes alltså). Jag hade för mig att jag gick och knöt mig runt tolvdraget men tydligen hade jag skickat sista meddelandet på MSN vid halv två. Inte så knepigt att man inte var så jävla rapp på söndan.


Har även tänkt bättra mig lite med svarandet på kommentarerna. Lika roligt som det är att få kommentarer, lika tråkigt måste det ju vara att inte få nån respons. Lite ekorrhjul över det hela, så jag passar på att kommentera lite halvgamla och nya kommentarer här då:


dinokat: Så sant, så sant, nu har våren börjat trippa hit också, det regnar och är plusgrader så snön är grå och vägarna bruna av grus. "Barnarbetare"? Nja, lämnar sånt till det där klädföretaget jag=)


AnS: Heter det inte "Gröna Skylten" längre? Var inte så länge sen jag hörde det. "Apoteket Röda Näsan" är ju en klassiker annars.


Jenny: Oh behave!;-)


BigM: Här finns det faktiskt en ganska rolig historia att berätta, vi bortser från otäckheterna du behöver vård för=) Det finns en dam på jobbet som åkte till Stockholm och bevittnade föreställningen "Allt för byn" och när hon berättade handlingen så talade jag om att dom nog hade lånat ganska mycket från familjen Von Trapp i Sound of Music och får svaret "Ja! Det var ju så dom hette! Fåntratt!" Hon hade inte sett filmen nej....=)



Idag var det Pyssel & Knåp här hemma på morgonkvisten! Paketinslagning och grejer. Blev väl kanske inte världens vackraste paket men det är ju spank...tanken som räknas. Med spank...tanke på reaktionerna vid uppackandet är jag dessutom helt övertygad om att presenten i fråga kommer att användas;-)


//gaspode


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards