Alla inlägg den 16 mars 2008

Av gaspode - 16 mars 2008 17:23

Jamen bara ordet?


I fredags minns jag inte ens vad som hände. Är det ett tecken på att man har slappnat av efter en arbetsvecka eller att man börjar bli gammal och glömsk? Fan vet.


Igår var jag ner och handlade en vända. Som vanligt planerar jag att kliva upp tidigt, (vilket jag gör) ta en dusch och pysa ner så fort handelsboden slår upp portarna. I vanlig ordning blir jag sittande med en kaffekanna och när jag väl är klar och anländer så är det naturligtvis sämsta tiden på dan. Det är turister som är på väg hem och bara måste strosa runt lite för att se vad det kan finnas för pittoreskt i källarn på ICA i Sveg, det är turister som är på väg till fjälls och som måste storhandla för att slippa göra det när dom kommer fram. Dessutom duger det inte med dom 45 brödsorter som finns, utan man måste naturligtvis beklaga sig över det dåliga utbudet.


Som lök på laxen och grädde på moset så verkar det ha varit nån skidtävling här i environgerna i helgen också.


Dollarstore gick bättre, även om det var mycket folk där också, men jag lyckades tajma in kassabesöket ganska bra. Lunch inhandlades från thaihusvagnen på Konsumparkeringen - Kyckling med cashewnötsås. Att såsen såg ut som uppkräkt mandelmassa gjorde faktiskt inte så mycket för var gott som bara attan.


Kvällen spenderades, efter ett par telefonsamtal, hos Jojje i sällskap med densamme, Hillborg och Soppan. Det var ingen som saknade popcorn i alla fall.


Idag har jag gjort ett par matlådor, hade planer på att baka in lite mozzarella och soltorkade tomater i oreganokryddade köttfärsbiffar, men eftersom jag glömde att köpa ägg gav jag upp den tanken. Jag stekte en sjujävla massa lök av olika sorter och hackade ner tomaterna där istället och kryddade det hela med oregano. Sen blev det lite mer hamburgarstuk på biffarna istället. Inte alls pjåkigt om vovven själv får skälla.


Nu är det bara disken kvar, nån som är intresserad?


//gaspode




Ovido - Quiz & Flashcards