Alla inlägg den 22 mars 2008

Av gaspode - 22 mars 2008 13:25

Diska - check!

Skala räkor - check!

Fixa sås till sillen - check!

Skala potäter - check!

Koka ägg - check!

Provat pilsnern - håller på


Pilsnern i fråga är Spendrups mellanöl. Jag är nog böjd att hålla med dom där experterna som påstår att ölet smakar bäst när alkoholhalten ligger runt 4 possent. Nu kan väl inte jag svara för alla sorter men oftast så är mellanölen riktigt goda.


Slog mig precis att jag skulle kunna ge mig in en ganska långdragen palaver rörande ölets grammatik, men jag låter bli det. Det är ju ändå påsk.


Jag är nästan lite imponerad över såsen jag joxade ihop också, gräslök, dill, stenbitsrom och gräddfil. Krydda med lite salt och citronpeppar så kan ni äta sill till Fan kommer och avlöser er, så gott blev det.


Nu ska jag göra nåt annat ett tag.


//gaspode






Ovido - Quiz & Flashcards