Alla inlägg den 27 mars 2008

2-5

Av gaspode - 27 mars 2008 21:47

Tre kommentarer på förra inlägget. Jag fick skäll i två. Tack BigM för att du snyggade till siffrorna.


Till mitt försvar vill jag bara anföra att jag aldrig dragit upp en torsk i hela mitt liv, vare sig med hjälp av metspö, kastspö, pimpelspö, angeldon, utterbräda eller dynamit! Skyll inte på mig, skyll på EU! Följande är taget från Fiskeriverket:


"Fiskekvoterna och TAC:erna för fisket i EU:s medlemsländer beslutas av ministerrådet i december varje år." 


Not: Jag har alltså inget att säga till om!

 

"Den nya torskåterhämtningsplanen, rådsförordning (EG) nr 1098/2007, började gälla från och med den 1 januari 2008 och den gäller för fiskefartyg som är åtta meter eller längre." 


Not: Jag äger ju inte ens en kajak!


Sådärja... 


Leksand hänger fortfarande kvar, men med ett nödrop. Varje match är en ny måstematch. Lite tungt det, men hoppet lever.


Det blev oreganokryddade köttfärsbiffar fyllda med soltorkade tomater och mozzarella till slut och det blev inte alls så dumt. Matlåda idag och matlåda i morrn. Sen är det helg och då lever vi på pilsner=) 


Idag var det dags för nästa steg i min plan. Lunch. Kan sammanfattas med ett ord - katastrof. 


Hon klagade på maten. Hon satt med jackan på. Mitt i alltihop ringde hon sin pappa. Sen stack hon för hon hade inte tid längre. Kvar satt jag med gråten i halsen och såg för mitt inre hur jag stod där ensam på bryggan med sålt smör och tappade pengar och bevittnade Gotlandsfärjans stilla flykt mot solnedgången.


Jag måste skriva klart novellen. Den kanske får henne på andra tankar.


;-) 


//gaspode 




Ovido - Quiz & Flashcards