Direktlänk till inlägg 23 juli 2007

Ångervecka

Av gaspode - 23 juli 2007 09:06

Finns det nåt som heter. Innan jag började förvärvsarbeta hade jag ingen aning om vad det var för något, men nu vet jag. Det är sista veckan på semestern.


Jag är tillbaka i Sveg igen efter en sejour i Ludvika, Borlänge och Äppelbo. Det blev ingen dansvecka i år, men rekord blev det ändå, kika på www.dansbandsveckan.nu för vidare info.


Eklund blev ju färdig med bilen så jag drog järnet upp till Äppelbo, eller ja, jag stannade i Vansbro på vägen för jag var lite tidig. Kebaben på Dido är helt ok, om ni skulle ha vägarna förbi. Det blev några pilsner, allmän slappning och friterad kyckling till middag, fan så mycket bättre än torskgrytan;-)


Dagen efter for jag åter mot Vansbro men svängde vänster efter bron istället för höger. Strax innan Mora kommer Fam. Lindström ikapp mig. Jävla dålig stil, dom hade ju kunnat ta min bil på takräcket så hade jag sparat lite bensin=)


Det blev frunch på Gyllene Måsen och storhandling på Willys. När man ser ett paket bacon på nästan 2 kg så kan man ju inte låta bli=) 1167:- fattigare började jag resan mot Härjedalen och lagom till eftermiddagskaffet så hade jag packat upp och var liksom back to basic.


Jenny: Du tänker nog på den här killen: http://sv.wikipedia.org/wiki/Per-Olof_Serenius



Tips från coachen: Hoppa över Willys egen chokladsås om ni ska äta glass. Promise...


Idag landar förhoppningsvis sista boken i brevlådan också, jag är lite spänd, tro det eller ej.


//gaspode

 
 
Ingen bild

AnS

23 juli 2007 15:12

Här får du recept på chokladsås. Även om Willys är billiga, tror jag du får en mycket mycket billigare och säkert godare sås här.
1 del socker
1 del vatten
1 del kakao
en knivspets vaniljsocker
3-5 saltkorn
Blanda i kastull och låt koka 2-3 minuter
Kan förvaras i kyl i säkert en vecka.

 
maCs

maCs

24 juli 2007 21:30

Tjena, hej - välkommen tillbaka till Sveg - sååå semestern snart slut, hehehe.

Såg chokladsåstipset och kan säga att AnS har helt rätt - den är kanoon (har ätit åtskilliga liter av den)

http://macs.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gaspode - 14 februari 2010 23:44

  ...är väl oftast nåt jag inte gillar, men nu får det räcka. Jag byter blogg.   För er som använder er av bloggdomänen rekommenderar jag att ni uppdaterar era bokmärken och istället använder www.gaspode.st som gör att ni alltid hamnar rätt, äv...

Av gaspode - 14 februari 2010 13:35

*   Idag har jag kokat pasta i ytterst lite salt. Så ytterst lite att det nog inte hade gjort nån skillnad om jag hade skippat det helt. Pasta kokad i osaltat vatten kan vara bland det mest smaklöka som finns.    Bäddat rent i sängen har jag ...

Av gaspode - 9 februari 2010 21:41

Hur kommer det sig att det alltid tar slut på undertrån precis när man kliver innanför dörren? När man sen har fått i sig lite mat så är baske mig hela trådrullen borta.   Ska man behöva ge sig på det här med kaffe även på eftermiddag/kväll? Man ...

Av gaspode - 7 februari 2010 12:58

Fredag - stävade iväg hem efter jobbet, åt lite gott och tog mig några pilsner. Kom i säng 'Round Midnight, som Cornelis översatte till Tolvdraget för övrigt. Halv tre gör sig ölen påmind. Halv fem gör sig ölkorven påmind.   Jag besparar er detal...

Av gaspode - 3 februari 2010 18:57

Man svarar i telefon och rösten på andra sidan berättar att "jag har minsann lagt in musik på min telefon varje dag i ett helt år men nu fungerar det inte, vad är det för jävla skit ni tillverkar?"   När man frågar om det görs på det ena eller de...

Ovido - Quiz & Flashcards